Wlasnie.Dzisiaj Wlasnie.Dzisiaj
12
BLOG

09.04.2024, Wtorek

Wlasnie.Dzisiaj Wlasnie.Dzisiaj Rozmaitości Obserwuj notkę 0
Jedna rzecz: Przeprowadziłam kalkulację i twoje szanse na wygraną w loterii są identyczne, niezależnie od tego, czy grasz, czy nie. Dobrą wiadomością jest to, że ślepota nie uczyni cię tak nieszczęśliwym, jak myślisz. Zła wiadomość jest taka, że wygranie na loterii nie uczyni cię tak szczęśliwym, jak się spodziewasz. Fran Lebowitz

imagePracuję w dużej firmie. Pracuję przy najnowszych technologiach. Miesiąc to w moim świecie epoka. A czasem wystarczy tylko jeden dzień, by nie zauważyć jej nadejścia. 

I tak miałem w pracy - trzeba zrobić szybko, sprzedać tu, pokazać tam, spojrzeć ówdzie. Tu odpowiadam na komunikatorze, tam odbieram telefon, jednocześnie klikając w coś myszką. 

Spieszę się, za to mi płacą. 

Kiedyś spędzałem jeszcze mnóstwo czasu nad tym, żeby się dokształcić, zobaczyć, nauczyć tego, douczyć tamtego, sprawdzić ówdzie. Leżąc i odpoczywając miałem wrażenie, że coś przechodzi mi koło nosa. Że tracę miejsce w wyścigu. Że coś mnie omija. 

Tylko to nie jest tak. Dużo więcej zrobię, gdy zajmę się jednym, skończę, zajmę się drugim. Może będę musiał posiedzieć nieco dłużej, żeby zrobić trzecie. Moi pracownicy mówią, że szkoda marnować czasu na obiad, mogą przecież zjeść przed komputerem. 

A ja potrzebuję wyjścia do kuchni. Spojrzenia przez okno. Wyjścia na balkon i odetchnięcia. Bez tego mój umysł nie pracuje. 

Jeden pożar naraz - powiada jeden z moich ulubionych bohaterów literackich. 

Potem dopiero następny. Umiem wybrać kolejność gaszenia pożarów. I właśnie za to mi płacą. Nie za to, że zgaszę wszystkie. 


Notkę można zobaczyć również na YouTube. 

Codziennie napiszę kilka słów medytacji, otuchy lub rozważań dla siebie i tych, którzy chcą i będą chcieć czytać. W 2024 będę korzystać z książki „A Simple Way: 365 Life Changing Thoughts and Meditations to Bring You Joy”, wydaną przez Geeko Publishing. Piszę swoje refleksje, przemyślenia, co czuję - bez poprawiania, korekty, zastanawiania. Dzielę się doświadczeniem, siłą i nadzieją.  Jak na mityngach AA.  Jeśli znasz kogoś, kto ma trudność z czytaniem, a uważasz, że to, co piszę może pomóc - notki są dostępne w formie nagrań na Youtube. 

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Rozmaitości