Wlasnie.Dzisiaj Wlasnie.Dzisiaj
24
BLOG

07.05.2024, Wtorek

Wlasnie.Dzisiaj Wlasnie.Dzisiaj Rozmaitości Obserwuj notkę 0
Wolność: Strach prowadzi na ciemną stronę. Strach prowadzi do gniewu, gniew prowadzi do nienawiści, nienawiść prowadzi do cierpienia. Yoda

imageGwiezdne Wojny, szczególnie te „klasyczne” (epizody od 1 do 6), to ważny element mojego życia. Nie tylko dlatego, że opowiadają o walce dobra ze złem, dorastaniu, konfliktach wewnętrznych. Nie chodzi też o, momentami naiwną, scenografię. Chodzi o filozofię, która jest pod spodem. Oraz o jeszcze jedną ważną prawdę. 

Byłem ostatnio w Warszawie, w Muzeum Powstania Warszawskiego. Już pierwsza sala zgniotła mi gardło: miniatura Pomnika Małego Powstańca, zabawki, a nawet „kennkarta”, którą dziewczynka zrobiła sobie do zabawy. Wielokrotnie jeszcze miałem łzy w oczach oglądając eksponaty, czytając wyjaśnienia, przechodząc przez rekonstrukcje kanałów. 

Zrozumiałem jednak, że spokój (z tym również utożsamiam wolność), nie przychodzi tak po prostu. Nie jest czymś zastanym - to stan, który trzeba wypracować. Czasem wywalczyć. Czasem wiele poświęcić. 

A czasem po prostu się poddać, tak jak dzieje się to w Kroku Pierwszym. Tak, jak dzieje się to w Gwiezdnych Wojnach, gdy Luke postanawia nie walczyć z ojcem. 

Wolność ma cenę. Może dlatego smakuje tak dobrze. 


Notkę można również obejrzeć na YouTube. 

Codziennie napiszę kilka słów medytacji, otuchy lub rozważań dla siebie i tych, którzy chcą i będą chcieć czytać. W 2024 będę korzystać z książki „A Simple Way: 365 Life Changing Thoughts and Meditations to Bring You Joy”, wydaną przez Geeko Publishing. Piszę swoje refleksje, przemyślenia, co czuję - bez poprawiania, korekty, zastanawiania. Dzielę się doświadczeniem, siłą i nadzieją.  Jak na mityngach AA.  Jeśli znasz kogoś, kto ma trudność z czytaniem, a uważasz, że to, co piszę może pomóc - notki są dostępne w formie nagrań na Youtube. 

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Rozmaitości