wzmianka wzmianka
1144
BLOG

Nadmiar energii ze źródeł zawodnych za darmo?

wzmianka wzmianka OZE Obserwuj temat Obserwuj notkę 26

Ten, kto poważnie traktuje główną destynację ludzkości:

ochronę klimatu na Ziemi

powinien bez wahania odpowiedzieć na tytułowe pytanie:

Dostarczać energię za darmo w czasie wytwarzania,

Ograniczyć odbiór energii w szczytach zapotrzebowania.

 

Tymczasem pod poprzednią notką -  https://www.salon24.pl/u/wnukowi/1298969,czy-oze-uratuja-ziemie-od-przegrzania

komentator o inicjałach  PRR przeprowadził ze mną taką rozmowę.

Ja:

W okresie maksymalnej produkcji energii słonecznej w całej Kalifornii energia ma ceny ujemne. PRR: Nie chce mi się wierzyć, ze energia elektryczna może mieć ceny ujemne kiedykolwiek, chyba, ze sprzedający w modelu zarabia na dystrybucji. -Ja: Może to pomoże w wierze: :

PRR:

Ale nie tłumaczy to fenomenu ujemnych cen - ani powstawania takowych, ani na czym dokładnie polega model sprzedaży, ze opłaca się produkować tak energię. Rozumiem, ze biogazownia może mieć problem z wyprodukowanym paliwem, które trzeba tak, czy siak spalić, ale fotowoltaikę można wyłączyć / ograniczyć produkcję bez zwłoki i przeszkód technicznych.

Ja:

W okresie maksymalnej produkcji energii słonecznej w całej Kalifornii energia ma ceny ujemne.

PRR:

Nie chce mi się wierzyć, ze energia elektryczna może mieć ceny ujemne kiedykolwiek, chyba, ze sprzedający w modelu zarabia na dystrybucji.

-Ja:

Może to pomoże w wierze:  http://www.caiso.com/Documents/MonthlyRenewablesPerformanceReport-Mar2023.html

W marcu  2023 r,  procent 5-minutowych interwałów z cenami ujemnymi wynosił 6,664 %.

PRR:

Ale nie tłumaczy to fenomenu ujemnych cen - ani powstawania takowych, ani na czym dokładnie polega model sprzedaży, ze opłaca się produkować tak energię. Rozumiem, ze biogazownia może mieć problem z wyprodukowanym paliwem, które trzeba tak, czy siak spalić, ale fotowoltaikę można wyłączyć / ograniczyć produkcję bez zwłoki i przeszkód technicznych.


Proszę bardzo Czytelników o przedyskutowanie różnicy w podejściach do wyrażenia swojej opinii/ Pany inwestowania w Polsce (i nie tylko u nas) w zielone źródła zawodne (słońce i wiatr) są ogromnie. Będą one przed wyborami puchnąć jeszcze bardziej. Mam nadzieję, że po wyborach bańka pęknie i ludzie wiecujący zabiorą się do roboty, w tym także do opisu tego co już zrobiono i co będzie się robić w przyszłości.  


W tej chwili w Kalifornii jest szczytowy wysyp energii słonecznej i średnia cena energii wynosi około 1 USD za 1 MWh..

Ceny California ISO można śledzić tu:http://www.caiso.com/TodaysOutlook/Pages/index.html 


PS: Przepraszam za ewentualne błędy, bo jestem bardziej zawodna od opisywanych źródeł energii ;)

_________________

Obraz skopiowany z portalu California ISO  przed końcem niedzieli 7 maja 2023 r. W dni świąteczne najlepiej widać nadprodukcję energii zielonej.

image


wzmianka
O mnie wzmianka

Wykształcenie techniczne, praca w zawodzie. Do pisania na S24 namówił mnie wnuk Jędrzej.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Gospodarka