wzmianka wzmianka
1416
BLOG

Kozie nic się nie stanie przez takie skakanie

wzmianka wzmianka Energetyka Obserwuj temat Obserwuj notkę 40

Dzień wczorajszy był dla mnie bardzo emocjonalny z powodu napisania odpowiedzi na notkę sugerującą, że Polska spowolniła rozwój OZE produkujących prąd. Pod koniec dnia jeszcze raz przystąpiłam do lektury tego co napisałam, i "w pierwszych słowach mego listu" znalazłam coś, co mnie rozbroiło i skłoniło do napisania takiego komentarza: 

Do wszystkich czytelników.  Po opadnięciu emocji, przeczytałam link do omawianej notki. Wyjątkowo dałam go w oryginale.  Na jego podstawie wyrażam przypuszczenie, że z właścicieli Salonu24 oraz z jego użytkowników zakpiła sobie gimbaza. Być może szło lub nadal idzie o zakład, że będą             owacje na stojąco        Trzeba przyznać, że im się udało.

W dyskusji pojawiły się pozytywne opinie i zapewnienia, że moje notki są czytane. Bloger @AleksanderG przyznał się szczerze, że jest kumaty  i poinformował, że właśnie wraca z elektrowni, w której jedna turbina daje obecnie więcej energii od wszystkich wiatraków w Polsce. Nie trafiłam z odpowiedzią skąd Komentator wraca, ale postanowiłam przypatrzeć się Elektrowni Kozienice, po raz pierwszy i w pewnym sensie oryginalny. 

image

Tak pracowała elektrownia Kozienice w dniu wczorajszym. Dopisałam garstkę danych o blokach pracujących oraz pokazałam łowickie pasy na podłodze dla bloków zimnych w analizowanym dniu. Zaczęłam robotę od tego rysunku, ale poszłam dalej, czyli do informacji o generacji energii wiatrowej w dniu wczorajszym. Zebrane dane godzinowe z jednej elektrowni cieplnej oraz wszystkich wiatraków, które dostarczają prąd do krajowych sieci elektroenergetycznych przedstawiają się tak: 

image

Ważne informacje zapisałam na obrazku i nie ma potrzeby ich powtarzać. Opracowanie to ma na celu pokazanie kilku spraw związanych z przechodzeniem energetyki z elektrowni konwencjonalnych do elektrowni OZE. Dzień wczorajszy był dla dwóch producentów energii porównywalny pod względem wielkości. Widzimy tutaj potwierdzenie opinii wcześniej wyrażanych, że:

  • Największa podaż energii wiatrowej występuje w okresie najniższego zapotrzebowania na energię (noc)
  • Energia nadmiarowa z nocy stanowi wielki problem, chodzi tu o 8,6 GWh nadmiaru z 7 godzin nocnych
  • Wymagana moc upychania nadmiaru energii w magazynach przekracza 2 GW w pierwszej godzinie
  • Oddawanie energii będzie niższe i wolniejsze, w związku z czym potrwa dłużej i musi być uzupełnione
  • Pan Aleksander napisał prawdę, że blok KOZ2 B11 dawał w godzinach popołudniowych więcej energii od wszystkich wiatraków. 

Mam nadzieję, że rozpatrzony przykład inspirowany z zewnątrz, spodoba się zarówno zwolennikom jak i przeciwnikom OZE. 

wzmianka
O mnie wzmianka

Wykształcenie techniczne, praca w zawodzie. Do pisania na S24 namówił mnie wnuk Jędrzej.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Gospodarka