AndMan AndMan
1438
BLOG

To ja, Lech Wałęsa, zgłoszę 5 tys. zł dla każdego obywatela, ale 100 milionów brzmi lepiej

AndMan AndMan Emerytury Obserwuj temat Obserwuj notkę 31

    Zdecydowana większość emerytów ucieszyła wiadomość o trzynastce od rządzących. Znalazł się jednak jeden obrażony. Lech Wałęsa bo o nim mowa zdenerwował się mocno- ...Oddam pieniądze Kaczyńskiemu... Nie wiem czy Kaczyński jest zainteresowany kasą Lecha zwłaszcza, że zarówno jemu jak i kotkowi, którym się opiekuje na napełnienie lodówki i waciki starcza. Może lepiej na Europejskie Centrum Solidarności kasę przekazać. Będzie, gdzie tęczową rewolucję przeprowadzać. Jednak Lechowi Wałęsie to nie pasuje- ...To są żarty z pogrzebu, to gra wyborcza. Dziękuję uprzejmie za trzynastkę, oddaję Kaczyńskiemu. Pytany o powody decyzji stwierdził, że ...z góry przekreśla te pomysły z piątki oraz sposób, w jaki Prawo i Sprawiedliwość to proponuje. (...) Gdzie my żyjemy? Gdzie demokracja? Gdzie zasady? To ja, Lech Wałęsa, zgłoszę 5 tys. zł dla każdego obywatela. I proszę to zrealizować... No i na tej zasadzie to jest... No gdzie my żyjemy?!... No właśnie gdzie my żyjemy. Tam gdzie pamięć krótką jest. Najbardziej podoba mi się te zdanie ...To ja, Lech Wałęsa, zgłoszę 5 tys. zł dla każdego obywatela... To ja, tylko ja. Ja mam wyłączność na taką grę wyborczą. A przecież PiS wprowadził pomysł Lecha Wałęsy w życie. Może przypomnę, na posiedzeniu Komisji Krajowej Solidarności 3 października 1990 roku, przewodniczący „S” zgłosił swoją słynną obietnicę- ...Ludziom trzeba oddać to, co im komuniści ukradli. Rozdajmy każdemu czeki na 100 mln zł, za które będzie  kupić przedsiębiorstwa czy domy. Dajmy Polskę Polakom, zamiast sprzedawać ją Amerykanom, którzy chcą pozamykać 75% przedsiębiorstw i zwolnić ludzi... Teraz 5 tysięcy chce zgłosić. Dla każdego obywatela. Efekt podobny do tych 100 mln, też rozgłosił. Skutki? Pomysł rozdania majątku narodowego chwycił i pomógł Lechowi Wałęsie w zdobyciu upragnionego stołka. Jednak pyrrusowym te zwycięstwo się okazało. Po pięcioletniej kadencji i pomyleniu ręki z nogą wyborcy wysłali Lecha na prezydencką emeryturę. PiS dla odmiany obiecuje i jakimś cudem daje. Złość eksprezydenta więc nie dziwi. A sto milionów Lecha? Natchnieniem dla artystów się stało. Kazik z zespołem w 1994 roku nawet protest song wykonał. Refren może zacytuję:
                           Wałęsa, dawaj moje sto milionów
                           Wałęsa, dawaj moje sto milionów
                           Wałęsa, dawaj moje sto milionów
                           Wałęsa, dawaj moje sto milionów

                             image
                                             Foto/by oalxazar/ [Humor Joe Monster]

AndMan
O mnie AndMan

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Społeczeństwo