Beata Szydło. fot. Flickr/P. Tracz/ KPRM
Beata Szydło. fot. Flickr/P. Tracz/ KPRM

Szydło skomentowała wpis byłego członka rządu: Obniżenie wieku emerytalnego było słuszne

Redakcja Redakcja Emerytury Obserwuj temat Obserwuj notkę 101

Nie ma żadnych powodów, by teraz negować słuszność decyzji o obniżeniu wieku emerytalnego. Jestem dumna, że jako premier mogłam pomóc w spełnieniu oczekiwań Polaków - oświadczyła była premier Beata Szydło.

Bartosz Marczuk, były wiceminister rodziny, a obecnie wiceszef PFR, stwierdził, że Polaków czekają głodowe emerytury. "Pasy zapięte? Kto ma słabe nerwy niech nie czyta. Oficjalny szacunek wysokości emerytur w przyszłości jaki dostałem z @zus_pl Teraz dostajemy 53,8% ostatniej pensji (ok. 2,2 tys.zł). W 2045 będzie 32%, w 2060-24, 9%, a 2080-23, 1%. To będzie ok.1 tys. zł na mc (na dzisiejsze pieniądze)" – napisał Marczuk. Jego wpis wywołał dyskusję i falę komentarzy w sieci.

Głos w tej sprawie zabrała była premier Beata Szydło. "W debacie publicznej zaczynają się pojawiać głosy nt. słuszności obniżenia wieku emerytalnego. Dziwię się sugestiom niektórych byłych członków mojego rządu, którzy przecież uczestniczyli we wprowadzeniu tej zmiany" – napisała na Facebooku. Europoseł przypomniała, że decyzja o obniżeniu wieku emerytalnego wynikała z woli większości Polaków. Co więcej, była to także jedną z główny programowych deklaracji Prawa i Sprawiedliwości.

"Obniżenie wieku emerytalnego było jednym z głównych punktów programu wyborczego Andrzeja Dudy oraz PiS w 2015 roku. Szybka realizacja tej obietnicy po objęciu władzy, z inicjatywy prezydenta Andrzeja Dudy, spotkała się z entuzjastycznym przyjęciem wśród Polaków. Nie ma żadnych powodów, by teraz negować słuszność decyzji o obniżeniu wieku emerytalnego. Jestem dumna, że jako premier mogłam pomóc w spełnieniu oczekiwań Polaków" – oświadczyła.

KJ

Komentarze

Inne tematy w dziale Społeczeństwo