Andrzej Duda z koronawirusem. Iga Świątek na kwarantannie. Fot. Kancelaria Prezydenta/Jakub Szymczuk
Andrzej Duda z koronawirusem. Iga Świątek na kwarantannie. Fot. Kancelaria Prezydenta/Jakub Szymczuk

Andrzej Duda nagrał filmik z izolacji. Opowiada o zakażeniu koronawirusem

Redakcja Redakcja Prezydent Obserwuj temat Obserwuj notkę 74

Andrzej Duda zakaził się koronawirusem i przebywa w izolacji. Prezydent zamieścił w sieci filmik, w którym przeprosił wszystkich z ryzykiem kwarantanny po kontakcie z politykiem. 

-  Niestety, to sobotnie popołudnie nie jest dla mnie dobre, ponieważ w wyniku przeprowadzonego testu wiem, że jestem chory na koronawirusa. Nie odczuwałem żadnych symptomów, zwłaszcza tych najbardziej typowych, jak zanik węchu i smaku. Niczego takiego nie mam, ale, niestety, test jest jednoznaczny - powiedział Andrzej Duda

- Czuję się dobrze, najbliższe dni w samoizolacji, razem z żoną. Będę pracował zdalnie, nie ma z tym żadnego problemu - zapewnił prezydent. Głowa państwa była aktywna w ostatnim czasie - Andrzej Duda odwiedził Stadion Narodowy, gdzie powstanie tymczasowy szpital, a także odznaczył w Pałacu Prezydenckim Igę Świątek Złotym Krzyżem Zasługi. Tenisistka podbiła korty podczas Rolanda Garossa i przeszła do historii polskiego sportu. 


- Chciałem przeprosić wszystkich tych, którzy są narażeni na procedury kwarantanny w związku ze spotkaniami w ostatnich dniach. Proszę mi wierzyć, gdybym odczuwał jakiekolwiek symptomy koronawirusa, wszystkie spotkania byłyby odwołane - podkreślił Andrzej Duda. Jak dodał, starał się zachować wszelkie, niezbędne środki ostrożności - maseczki, rękawiczki i dystans społeczny.

- Mam nadzieję, że nikt z państwa nie zachoruje. Proszę, aby dbać o seniorów. Zbliża się dzień Wszystkich Świętych, gdy spotykamy się z rodzinami i idziemy na groby. Proszę, byśmy byli szczególnie wyczuleni na seniorów, apeluję, by oni nie wychodzili w miejsca publiczne - stwierdził. Prezydent poprosił też wszystkich, by interesowali się losem osób starszych i pomagali im w czasie pandemii koronawirusa. 


Od kogo Andrzej Duda zakaził się koronawirusem? Według doniesień mediów, prezydent miał kontakt z chorym funkcjonariuszem SOP. Służba jednak nie potwierdziła tej informacji. - Widziałem informacje, jakoby prezydent miał się zarazić od funkcjonariusza SOP. Nie potwierdzam, tego po prostu nie wiemy - przekazał portalowi money.pl rzecznik SOP ppłk Bogusław Piórkowski.

- Nasi funkcjonariusze są kierowani na kwarantannę, izolację, badania. Procedury są zgodne z zaleceniami Głównego Inspektora Sanitarnego, o naszych wewnętrznych nie mogę mówić. Stosujemy się głównie do zaleceń GIS  - przypomniał urzędnik. 

Prezydent doglądał postępy prac na Stadionie Narodowym w towarzystwie szefa KPRM Michała Dworczyka oraz ministra Mariusza Kamińskiego i Pawła Solocha, który kieruje Biurem Bezpieczeństwa Narodowego. Po uroczystości w Pałacu Prezydenckim na kwarantannę udała się Iga Świątek. 

- Ani ja, ani członkowie mojego teamu nie mamy objawów koronawirusa. Wykonujemy testy regularnie. Zgodnie z obowiązującymi procedurami poddajemy się kwarantannie. Badania powtórzymy za trzy dni. Życzymy wszystkim dużo zdrowia, uważajcie na siebie! - zaapelowała mistrzyni French Open. 

GW


Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka