Lech Wałęsa przegrał proces ze Sławomirem Cenckiewiczem. Fot. Facebook/Lech Wałęsa
Lech Wałęsa przegrał proces ze Sławomirem Cenckiewiczem. Fot. Facebook/Lech Wałęsa

Wałęsa przegrał proces ze swoim wrogiem. Bolesny cios dla noblisty

Redakcja Redakcja Lech Wałęsa Obserwuj temat Obserwuj notkę 63
Lech Wałęsa przegrał proces wytoczony przez prof. Sławomira Cenckiewicza o naruszenie dóbr osobistych. Mimo to jednak, historyk musi pokryć koszty sądowe, a były prezydent nie poniesie choćby kosztów w związku z przeprosinami.

Dawny lider "Solidarności" od lat uparcie twierdzi, że zwalczył komunę w pojedynkę i nigdy nie donosił na pracowników Stoczni Gdańskiej w latach 1970-1976. Konsekwentnie też przekonuje wszystkich dziennikarzy, że oryginalna teczka TW "Bolek", odnaleziona kilka lat temu w domu Czesława Kiszczaka, została sfałszowana. Jednym z "fałszerzy" dokumentacji operacyjnej Służby Bezpieczeństwa miał być - według Wałęsy - historyk Sławomir Cenckiewicz. 

Zobacz: 

Wałęsa do Cenckiewicza: Będziesz wisiał!

Wałęsa dosadnie: Mam 60 tys. złotych emerytury rocznie. Żona pyta o pieniądze

Lech Wałęsa szczerze: Jestem bankrutem

Kąpiele, masaże i piękne kobiety. Tak były prezydent spędza wakacje


Badacz dziejów najnowszych poczuł się urażony sugestiami byłego prezydenta i skierował sprawę do sądu. W toku postępowania podczas rozprawy online, Wałęsa zagroził Cenckiewiczowi, że "będzie wisiał". - Pan będzie się wstydził tego, że pan miał czelność się do mnie tak odnosić - dodał. 

- Wygrałem proces z Lechem Wałęsą! "Jestem dumny, że trwałem przy swoim zdaniu wbrew wszystkim dostojnikom i powagom. Jestem dumny, że dzisiaj jeszcze ściga mnie za to »wczoraj« nienawiść” (I. Matuszewski). Dobrym ludziom dziękuję za wsparcie! Złym... - napisał historyk. 

Okazuje się, że wygrana batalia jest dla Cenckiewicza jedynie symboliczna, bo Wałęsa nie poniesie żadnych konsekwencji. - Nowy skandaliczny przykład ochrony Wałęsy przez sąd: musi przeprosić Cenckiewicza, ale kosztów procesowych i nawiązki nie zapłaci, bo jest „impulsywny”. Mnie Kasta skazywała za ujawnienie szpicla na 500 tysięcy! Wałęsa krzyczał podczas rozprawy do Cenckiewicza: „Będziesz wisiał!” - przypomniał Krzysztof Wyszkowski, opozycjonista z czasów PRL. 

Cenckiewicz nie ukrywał emocji po wyroku sądu. - To prawda: w zakresie kary (wpłata na cel społeczny) i zwrotu kosztów procesowych Sąd uwolnił Wałęsę! I to jest skandal! Aksjologicznie wygrałem a finansowej kary - czego się domagałem - Wałęsa nie poniósł - zaznaczył historyk i autor książek o agenturalnej przeszłości Wałęsy. 

GW

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka