W czwartek odbyła się konferencja prasowa sieci sklepów Żabka. Fot. Salon24
W czwartek odbyła się konferencja prasowa sieci sklepów Żabka. Fot. Salon24

Żabka stawia na ekologię. Pełna neutralność plastikowa osiągnięta

Redakcja Redakcja Ekologia Obserwuj temat Obserwuj notkę 4
Żabka wciąż się rozwija, modernizuje swoje sklepy i stawia na ekologię. W 2021 roku została osiągnięta neutralność plastikowa, co oznacza, że odzyskano 100% plastiku z marek własnych i materiałów w sklepach.

W czwartek odbyła się konferencja prasowa sieci sklepów Żabka. Na spotkaniu obecni byli m.in. Anna Grabowska, wiceprezeska zarządu ds. Strategii Konsumenckich oraz Rafał Rudzki, dyrektor ds. ESG. Przez prowadzących zostały poruszone m.in. tematy ekologii oraz nowości, na które postawiła w roku 2021 sieć sklepów Żabka. 

Sklepów Żabka jest w Polsce aktualnie ponad 8300, a jeszcze w tym roku ma powstać ich 1100. Oprócz tradycyjnych punktów sieci sklepów otwiera również tzw. Nano Żabki, czyli miejsce, gdzie nie ma obsługi, a sprzedaż odbywa się za pośrednictwem aplikacji lub karty bankowej. 

Żabka coraz bardziej eko. Neutralność plastikowa osiągnięta

Rafał Rudzki poinformował, że Żabka uzyskała w roku 2021 pełną neutralność plastikową. W 100% z marek własnych i materiałów w sklepach został odzyskany plastik. W pełni wykorzystano w operacjach własnych także energię elektryczną ze źródeł odnawialnych. 

W dzisiejszych czasach bardzo ważne jest redukowanie śladu węglowego. Żabka w tym przypadku może pochwalić się redukcją na poziomie 29% (w klasie 1 i 2). Wynika to z tego, że w operacjach własnych używa energii elektrycznej z OZE (Odnawialne Źródła Energii). 

Dodatkowo odnotowano wzrost udziału w sprzedaży produktów marki własnej - o ponad 73% artykułów bez konserwantów i o niemal 33% więcej promujących zrównoważony tryb życia. 

Warto dodać, że Żabka wygenerowała 5,3 mld wartości dodanej na polską gospodarkę, co np. przewyższa szacowany przychód budżetu miasta Poznań. W całym przedsiębiorstwie pracuje natomiast 40 tysięcy osób. 

image
Fot. Salon24

Żabka sklepem XXI wieku 

W Polsce pojawiło się blisko 50 placówek Nano Żabka. Są to sklepy autonomiczne, w których możemy zrobić zakupy, ale żeby do nich wejść, musimy posiadać aplikacje "Żappka" lub kartę bankową. W tych miejscach nie ma obsługi, jesteśmy w 100% zdani na siebie. Ilość punktów Nano Żabka czyni sieć największą w Europie. 

W Nano Żabka na ulicy Dobrej w Warszawie postawiony został również robot. "Robbie", bo tak nazywa się ten wynalazek, potrafi przygotować najpopularniejszą przekąskę sklepu, czyli hot-doga. Jak powiedział Rafał Rudzki na konferencji prasowej "Robbie jest bardzo zapracowany", ponieważ wydał w ostanim czasie ponad 1000 hot-dogów. 

Spod rąk Żabki wyszła także aplikacja Żabka Jush!, która daje możliwość dostawy produktów ze sklepów do wybranej lokalizacji w ciągu maksymalnie 15 minut. – Przez Jush! możemy zamówić co tylko chcemy i otrzyma produkty w ciągu kwadransa. Nawet w plener jeżeli sobie to klient zażyczy – powiedziała wiceprezeska zarządu ds. Strategii Konsumenckich, Anna Grabowska. 

MP

Czytaj dalej: 

Komentarze

Inne tematy w dziale Rozmaitości