Premier Finlandii Sanna Marin podczas konferencji prasowej odniosła się do nagrań, które pokazują jak imprezuje ze znajomymi. Źródło: flickr.com
Premier Finlandii Sanna Marin podczas konferencji prasowej odniosła się do nagrań, które pokazują jak imprezuje ze znajomymi. Źródło: flickr.com

Premier Finlandii tłumaczy się z ekscesów na imprezie. "Robiłam całkiem legalne rzeczy"

Redakcja Redakcja Świat Obserwuj temat Obserwuj notkę 87
Premier Finlandii Sanna Marin podczas konferencji prasowej odniosła się do nagrań, które pokazują jak imprezuje ze znajomymi. Powiedziała, że nie ma "nic do ukrycia ani schowania". Uderzyła też w osobę, która dopuściła się przecieku.

Premier Finlandii żałuje, że upubliczniono filmy

Według Marin filmiki są prywatne i zostały nakręcone w prywatnej rezydencji kilka tygodni temu. W czwartek rano powiedziała mediom, że była świadoma, że jest filmowana, ale myślała, że nagrania pozostaną prywatne.

- Ufałam, że skoro nagrania są prywatne i opublikowane na prywatnym wydarzeniu, to nie zostaną upublicznione - powiedziała Marin. - Czuję się źle, że tak się stało - dodała.

Jak podają fińskie media, na nagraniu, które wyciekło na Instagram Stories, widać Marin tańczącą żywiołowo z kilkoma przyjaciółmi, a w tle słychać osoby krzyczące coś o kokainie.

Sanna Marin: Nie brałam narkotyków

Fiński poseł Mikko Kärnä wezwał premier Finlandii do poddania się testowi na obecność narkotyków i publicznego ujawnienia wyników. "Naród ma prawo oczekiwać tego również od swojego premiera" - napisał na Twitterze.

Na konferencji prasowej w czwartek rano Marin zaprzeczyła, że zażywała narkotyki i powiedziała, że nie ma "nic do ukrycia ani schowania".  - Osobiście nie brałam narkotyków, ani nie spożywałam niczego innego niż alkohol. Tańczyłam, śpiewałam i imprezowałam - całkowicie legalne rzeczy. I nigdy nie byłam w sytuacji, w której widziałam lub wiedziałam o innych [używających narkotyków] - powiedziała.

- Chcę pokazać, że na tych stanowiskach są zwykli ludzie ze zwykłym życiem. Mam życie rodzinne, mam życie zawodowe i mam wolny czas, który mogę spędzić z przyjaciółmi. Całkiem podobnie jak wiele osób w moim wieku - dodała.

Premier Finlandii lubi imprezować

Klipy wywołały mieszaną reakcję w sieci. Wiele osób krytykowało Marin za to, co ich zdaniem jest nieodpowiedzialnym zachowaniem polityk, podczas gdy inni uważają, że ten incydent przyniesie wzrost popularności 36-letniej premier.

O imprezowaniu Marin było głośno także wcześniej. W grudniu ubiegłego roku premier spędziła noc w klubie w Helsinkach, zostawiając swój służbowy telefon w domu. W rezultacie nie została poinformowana o tym, że mogła być potencjalnie zakażona Covid-19 i dalej bawiła się wieczorem.

ja

Czytaj dalej: 


Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka