Prezydent Gdańska Aleksandra Dulkiewicz poprowadziła lekcję w gdańskim VI LO. (fot. Facebook/Aleksandra Dulkiewicz)
Prezydent Gdańska Aleksandra Dulkiewicz poprowadziła lekcję w gdańskim VI LO. (fot. Facebook/Aleksandra Dulkiewicz)

Prezydent Gdańska zachęca młodzież do "szukania doświadczenia za granicą"

Redakcja Redakcja Edukacja Obserwuj temat Obserwuj notkę 207
W czwartek, 5 stycznia, prezydent Gdańska Aleksandra Dulkiewicz poprowadziła zajęcia w gdańskim VI Liceum Ogólnokształcącym. Wydarzyło się to w ramach akcji "Gdańskie Lekcje Obywatelskie". Jak podaje "Dziennik Bałtycki", w trakcie lekcji prezydent zachęcała młodzież do wyjazdu za granicę.

Prezydent Gdańska zachęca młodzież do emigracji

Podczas lekcji poruszono m. in. kwestię emigracji. Prezydent Dulkiewicz zachęcała młodzież do tego, by szukali doświadczenia, rozwoju i pracy poza granicami Polski.

— Mi by się marzyło, żebyście zbierając doświadczenie wrócili do Gdańska i razem współtworzyli miasto takie, o którym marzycie. A więc: “wyjedź, zbierz doświadczenia, nabierz mocy i wracaj, bo tu się najlepiej żyje” — mówiła prezydent Gdańska.

Wskazała również, że jej córka przyznaje, że nie chce żyć w Polsce.

— Moja Zośka za 3 tygodnie skończy 15 lat. Ona mi mówi: “Mamo, ja nie chcę tutaj żyć, w Polsce”. To są nasze codzienne rozmowy — powiedziała Aleksandra Dulkiewicz.

"Zawsze marzyłam, żeby na jakiś czas wyjechać za granicę"

Dalej Dulkiewicz opowiedziała o jej rocznym pobycie w Austrii, w ramach programu Erasmus.

— Zawsze marzyłam, żeby na jakiś czas wyjechać za granicę. Bardzo mnie ciągnęło, żeby poznać, przewietrzyć głowę i zobaczyć, jak jest gdzieś indziej. Na IV roku prawa dostałam się na Erasmusa, na rok do Salzburga w Austrii. To było super doświadczenie i każdemu polecam. Ja się w ogóle temu nie dziwię, że ktoś z was chce wyjechać i mieszkać np. w Hiszpanii — opowiedziała prezydent Gdańska.

Ostry komentarz radnego Gdańska

Do wypowiedzi Aleksandry Dulkiewicz odniósł się radny miasta Gdańska, Przemysław Majewski. 

— Przyznam szczerze, że wsłuchuję się w wiele wypowiedzi prezydent Dulkiewicz i to jest niestety jedna z tych głupszych — powiedział radny w rozmowie z "Dziennikiem Bałtyckim". — Pani Dulkiewicz próbuje stworzyć rzekomo taki obraz wolności słowa, obraz pluralizmu. Niestety w praktyce wygląda to zupełnie inaczej, prezydent Dulkiewicz o tych wartościach dużo mówi, lecz nie potrafi ich pokazać — dodał.

RB

Czytaj dalej:

Komentarze

Inne tematy w dziale Społeczeństwo