Nagła dymisja. "Nie wyobrażam sobie współpracy z rządem Tuska"

Redakcja Redakcja Rząd Obserwuj temat Obserwuj notkę 273
Wojewoda mazowiecki Tobiasz Bocheński złożył dymisję. Urzędnik stwierdził, że po zmianie władzy współpraca z nowym rządem Donalda Tuska nie jest możliwa.

Bocheński pokazał pismo do Tuska 

- Obiecałem i dotrzymałem słowa. Ponieważ Donald Tusk został premierem wystąpiłem z żądaniem pilnego przyjęcia mojej dymisji. Każda chwila instytucjonalnego kojarzenia z takim premierem jest dla mnie dyshonorem - skomentował Tobiasz Bocheński. 

Jak czytamy w piśmie do Tuska, Bocheński podał, iż związku z dokonaniem przez Sejm RP wyboru na urząd Prezesa Rady Ministrów zwraca się z żądaniem pilnego przyjęcia swojej dymisji, którą złożył na ręce Mateusza Morawieckiego 13 listopada.

"Kierowałem się przy obejmowaniu zaszczytnej funkcji wojewody mazowieckiego troską o przyszłość naszej Ojczyzny oraz poczuciem dobra wspólnego. Pańskie poglądy, działania, zaniedbania, wybory życiowe, jak i przyświecające Panu wartości stanowią zaprzeczenie wszystkiego co winno leżeć nie tylko u podstaw dobrego rządu, ale również być spoiwem polskiego życia publicznego. Każda chwila bycia instytucjonalnie kojarzonym z takim premierem jak Pan jest dla mnie dyshonorem". 


Bocheński rezygnuje. Wystartuje w wyborach prezydenckich? 

Przypomnijmy, że wojewodę powołuje i odwołuje premier na wniosek ministra właściwego do spraw administracji publicznej. Nowym szefem MSWiA został Marcin Kierwiński. Bocheński wymieniany jest jako jeden z faworytów w PiS do startu w wyborach prezydenckich. Walka o prezydenturę rozpocznie się na dobre jesienią przyszłego roku, a głosowanie na osobę numer jeden w państwie - wiosną 2025 roku.  

Fot. Tobiasz Bocheński/X/Donald Tusk/PAP/Canva 

GW

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka