Zdjęcie ilustracyjne, źródło: Canva
Zdjęcie ilustracyjne, źródło: Canva

Wielki polski bank ogłosił zmiany. Klienci mogą się jeszcze przygotować

Redakcja Redakcja Finanse osobiste Obserwuj temat Obserwuj notkę 5
PKO BP zapowiedział przerwę techniczną, która odbędzie się w nocy z 27 na 28 lipca 2025 r. W tym czasie klienci nie będą mogli korzystać z aplikacji mobilnej IKO, a część usług zostanie ograniczona. PKO BP apeluje o wcześniejsze zaplanowanie transakcji.

Kiedy przerwa w PKO BP? Bank przeprowadzi prace serwisowe

PKO Bank Polski poinformował, że w nocy z soboty na niedzielę – z 27 na 28 lipca – w godzinach od 01:00 do 02:00 przeprowadzi prace serwisowe. W tym czasie aplikacja mobilna IKO będzie całkowicie niedostępna, co oznacza, że klienci nie zalogują się do niej ani nie skorzystają z podstawowych funkcji bankowych.


Jakie usługi nie będą działać w PKO BP

Podczas godzinnej przerwy technicznej użytkownicy PKO BP nie będą mogli korzystać z aplikacji IKO, a także:

  • dokonywać płatności zbliżeniowych telefonem,
  • autoryzować transakcji kodem BLIK,
  • zatwierdzać operacji mobilną autoryzacją (zostanie ona zastąpiona kodem SMS i PIN-em do karty).

PKO BP przypomina, że wszystkie czynności wymagające potwierdzenia w aplikacji będą musiały być realizowane w sposób alternatywny – z wykorzystaniem kodów SMS i danych z karty.


Co będzie działać mimo przerwy w PKO BP

PKO BP uspokaja, że tradycyjne płatności kartą w sklepach, wypłaty z bankomatów oraz system 3D-Secure 2 dla transakcji online będą funkcjonowały. Jednak w przypadku zakupów internetowych możliwa będzie wyłącznie autoryzacja przez kod SMS i PIN do karty.

PKO BP zaleca: zrób przelewy i zakupy wcześniej

PKO BP rekomenduje klientom, aby wszelkie istotne operacje, takie jak przelewy, płatności online czy doładowania telefonu, zaplanować przed rozpoczęciem przerwy technicznej. Choć potrwa ona zaledwie godzinę, może powodować niedogodności – zwłaszcza dla osób korzystających z usług bankowych w godzinach nocnych.

Po co są przerwy techniczne?

Jak zaznacza PKO, prace serwisowe są standardowym elementem utrzymania i rozwoju infrastruktury cyfrowej. Celem takich działań jest zwiększenie bezpieczeństwa, stabilności i jakości usług świadczonych klientom.

Red.

Zdjęcie ilustracyjne, źródło: Canva

Udostępnij Udostępnij Lubię to! Skomentuj5 Obserwuj notkę

Komentarze

Pokaż komentarze (5)

Inne tematy w dziale Gospodarka