Drutex - jeden z liderów wśród producentów okien, rolet i drzwi - zawiązał trzyletni kontrakt z Bayernem Monachium. Polska firma z Bytowa znalazła się w prestiżowym gronie sponsorów klubu, dołączając do tzw. pakietu Platinum - tuż poniżej czterech głównych partnerów Bawarczyków, takich jak Adidas czy Audi. Umowa sponsorska ma opiewać na kwotę, za którą można byłoby zakupić klub w PKO Ekstraklasie.
Michael Diederich, wiceprezes Bayernu, komentował, że współpraca z Drutexem to naturalne połączenie dwóch liderów w swoich dziedzinach: – Drutex jest jednym z europejskich liderów w swojej branży, tak jak Bayern Monachium w sporcie. Z radością witamy Drutex w naszej rodzinie sponsorów – powiedział piłkarski działacz.
Logo Drutexu na Allianz Arenie
W ramach współpracy logo polskiej firmy będzie widoczne m.in. na bandach reklamowych wokół murawy Allianz Areny oraz na tablicy sędziowskiej. Informacje o marce będą także pojawiać się w mediach społecznościowych i innych kanałach komunikacyjnych Bayernu.
Leszek Gierszewski, prezes i założyciel Drutexu, w rozmowie z "Forbesem” precyzował, że partnerstwo z Bayernem to dla jego firmy szansa na dalsze budowanie globalnej rozpoznawalności. – Bayern Monachium to jedna z najsilniejszych marek sportowych na świecie. I właśnie tak postrzegamy Drutex: jako markę jakości, kojarzoną z niezawodnością, siłą innowacji i międzynarodowym zasięgiem.
W grę wchodzą bardzo poważne kwoty
Gierszewski przyznał, że finansowy aspekt kontraktu z Bayernem znacznie przewyższa wcześniejszą umowę sponsorską z Interem Mediolan. – To bardzo poważne kwoty, za które można kupić klub w polskiej Ekstraklasie. Ale stać nas na to i nie wpłynie to na płynność finansową firmy – stwierdził.
Choć szczegóły finansowe pozostają poufne, prezes Drutexu nie ukrywa, że decyzja była strategiczną inwestycją w rozwój marki na rynkach europejskich, w szczególności w Niemczech.
Drutex od lat w świecie piłki
To nie pierwsza przygoda Drutexu z wielką piłką. Firma już wcześniej współpracowała z Interem Mediolan, a także innymi włoskimi klubami, jak Juventus Turyn, AS Roma czy Palermo. Wcześniej zorganizowała międzynarodową kampanię reklamową z udziałem gwiazd futbolu – Jakuba Błaszczykowskiego, Philippa Lahma i Andrei Pirlo - przypominają "WP Sportowe Fakty".
- Polska firma Drutex platynowym partnerem Bayernu Monachium. Duża sprawa - komentuje dziennikarz Kanału Sportowego Mateusz Borek.
Fot. Piłkarze Bayernu Monachium/PAP/EPA
Red.
Inne tematy w dziale Gospodarka