Dolny Śląsk u podnóża And

Redakcja Redakcja Głos Regionów Obserwuj temat Obserwuj notkę 0
24 dolnośląskich przedsiębiorców udało się do odległego Santiago de Chile na targi nowych technologii EtM Day. Mogli tam prezentować swoje produkty i poznawać przyszłych partnerów biznesowych. Całość okazała się sporym sukcesem - zarówno dla przedsiębiorców, jak i samorządu województwa dolnośląskiego - bo to on zorganizował wyjazd w ramach programu Going Global 4.0.

- Jesteśmy szczęśliwi, że dzięki działaniom samorządu Dolnego Śląska, otwieramy naszym rodzimym przedsiębiorcom możliwość rozwoju w różnych, nawet najbardziej odległych zakątkach świata. – mówił dla Salon24 szef delegacji Michał Rado, wicemarszałek województwa.

Dolnośląskie Going Global 4.0

Jest to możliwe, dzięki unijnemu programowi Going Global – tegoroczna edycja była już czwartą w historii. A wyjazd do Santiago de Chile ostatnim z tegorocznej edycji. - Ostatnim, ale też największym – dodaje Wioletta Deptuch, dyrektor wydziału promocji UMWD.


Same targi robiły wrażenie – nie tylko lokalizacją u podnóża And, ale i prezentowaną ofertą. A tu na czoło wybijały się propozycje naszych rodzimych wystawców. Na Chilijczykach (ale i na przedstawicielach innych krajów Ameryki Południowej) spore wrażenie robiły oferty np. przedsiębiorstwa Mix Service Online. Chodzi o mobilne, międzynarodowe biuro rzeczy znalezionych – połączonych z największymi światowymi portalami społecznościowymi.

Chile i Ameryka Łacińska i polski biznes

- Chile i cała Ameryka Łacińska w tym kontekście są dla nas bardzo interesującym kierunkiem rozwoju – mówił szef firmy Bartosz Szałęga.

Spory sukces udało się osiągnąć Jakubowi Tomasiczkowi. To wrocławski przedsiębiorca z firmy JBTS, która zajmuje się dystrybucją supernowoczesnych… toalet CleanWave. Działają w taki sposób, że nie trzeba korzystać z papieru i zdecydowanie poprawiają higienę. Są więc nie tylko zdrowsze, ale i bardzo ekologiczne.

- Chilijczycy byli nimi zachwyceni – mówił Salon24 Tomasiczek. - Mogę przyznać, że na targach udało się osiągnąć nam sukces, bo naszą ofertą zainteresowała się wielka sieć chilijskich hoteli. Współpraca zapowiada się obiecująco.

Kolejna ciekawa oferta dolnośląskiej firmy? Na pewno ta firmy ZBJ, która prezentowała markę VitaL Booster. Zajmuje się dystrybucją sprzętów związanych z mikrokrążeniem, inhalacją wodorową i wodą wodorową.


Dolnośląską misję na pewno można nazwać sukcesem. Co tu ukrywać: rozwój lokalnych przedsiębiorstw i ich coraz większa rola na światowych rynkach mogą napawać dumą mieszkańców Dolnego Śląska.

Marcin Torz

Udostępnij Udostępnij Lubię to! Skomentuj Obserwuj notkę

Komentarze

Pokaż komentarze

Inne tematy w dziale Społeczeństwo