Dynamiczny rozwój ORLEN Paczki. Usługa szykuje się na święta

Redakcja Redakcja Biznes Obserwuj temat Obserwuj notkę 1
ORLEN Paczka kończy 2025 rok z największymi w swojej historii inwestycjami logistycznymi. Dzięki nowym sorterom, centrom logistycznym i powiększonym oddziałom firma deklaruje pełną gotowość do obsługi rekordowych przesyłek w grudniu.

Największe inwestycje logistyczne w historii ORLEN Paczki

Operator podkreśla, że 2025 rok był przełomowy pod względem rozbudowy zaplecza logistycznego. Władze spółki przekonują, że dzięki wykonanym inwestycjom sieć jest odporna na przeciążenia i przygotowana do pracy w warunkach wyjątkowo wysokiego obciążenia, charakterystycznych dla okresu przedświątecznego.

Prezes ORLEN Paczki Waldemar Hlebowicz twierdzi, że usługa rośnie szybciej niż cały rynek — dynamika wzrostu sięga 150 proc. rok do roku. Rozbudowa zasobów technicznych ma zapewnić stabilność operacyjną mimo gwałtownie rosnącego popytu.

Wydajność sieci logistycznej

W Sortowni Centralnej w Strykowie uruchomiono dodatkowy automatyczny sorter, który znacząco zwiększył przepustowość największego węzła transportowego ORLEN Paczki. Kolejna inwestycja to otwarcie Sortowni Południowej w Sosnowcu, skracającej drogę paczek obsługiwanych w południowej części kraju.

Oba projekty poprawiają przewidywalność procesów nawet przy wyjątkowo wysokim obciążeniu i mają kluczowe znaczenie w okresie przedświątecznego szczytu. 


Siedem nowych centrów logistycznych i większe oddziały

W 2025 roku ORLEN Paczka uruchomiła siedem nowych centrów logistycznych w różnych regionach kraju. Jednocześnie cztery istniejące oddziały przeniesiono do większych, bardziej funkcjonalnych obiektów. To odpowiedź na rosnące wolumeny przesyłek i intensyfikację operacji kurierskich.

Zwiększona powierzchnia operacyjna i zmodernizowane zaplecze mają zapewnić płynność realizacji zamówień w okresach największego ruchu.

Nowe automaty paczkowe i punktu odbioru paczek

Jednym z kluczowych filarów rozwoju ORLEN Paczki pozostaje infrastruktura out-of-home (OOH). Obecnie sieć obejmuje ponad 15 tys. punktów odbioru, z czego 7,5 tys. stanowią automaty paczkowe. Punkty dostępne są zarówno w dużych aglomeracjach, jak i mniejszych miejscowościach.

Gęstość sieci skraca tzw. ostatnią milę i zmniejsza ryzyko przeciążeń w newralgicznych okresach roku, wzmacniając odporność operacyjną całego systemu.

Tak rozbudowana infrastruktura przełożyła się na znaczący wzrost wolumenu obsługiwanych przesyłek — aż o 150 proc. rok do roku. Spółka podkreśla, że automatyzacja oraz wykorzystanie danych pomagają utrzymać wysoki standard obsługi, co potwierdza wynik NPS na poziomie 86 punktów. Stabilność operacji logistycznych staje się kluczowa dla strategii rozwoju e-commerce. ORLEN Paczka zapowiada, że połączenie ekspansji sieci z inwestycjami technologicznymi będzie fundamentem jej działań w 2026 roku. Rozbudowane w 2025 r. zaplecze sprawia, że firma zaczyna odgrywać rolę jednego z głównych filarów krajowej logistyki ostatniej mili.  


Fot. ORLEN Paczka 

Red. 

Udostępnij Udostępnij Lubię to! Skomentuj1 Obserwuj notkę

Komentarze

Pokaż komentarze (1)

Inne tematy w dziale Gospodarka