Inspiracja grafiki, którą pokazał poseł Grzegorz Furgo na Twitterze.
Inspiracja grafiki, którą pokazał poseł Grzegorz Furgo na Twitterze.

Poseł PO pokazał polityków PiS na przeróbce nazistowskiego plakatu. Teraz przeprasza

Redakcja Redakcja PO Obserwuj temat Obserwuj notkę 196

- Nie miałem zielonego pojęcia, że taki oryginał istnieje, przecież nie znam wszystkich plakatów wywodzących się z II wojny światowej - stwierdził Grzegorz Furgo z PO po opublikowaniu skandalicznego rysunku na Twitterze. Grafika przypominała propagandowy plakat III Rzeszy.

"Złe duchy nad Twoim domem! Wspieraj UE, a zostaniesz uratowany" - brzmi deklaracja na rysunku, przedstawionym przez Grzegorza Furgo. - Wymowna ta grafika - dodał poseł PO, namawiając wyborców do pójścia na wybory. Na grafice odnajdziemy czołowych polityków PiS: Jarosława Kaczyńskiego, Mateusza Morawieckiego, Antoniego Macierewicza i Zbigniewa Ziobrę.

Problem w tym, że hitlerowskie Niemcy posłużyły się takim samym plakatem w czasach II wojny światowej. Wówczas napis brzmiał: "Złe duchy nad Twym domem! Pracuj z Niemcami, a zostaniesz uratowany!". Na plakacie widnieją Józef Stalin, Winston Churchill i Franklin Delano Roosevelt.

image



- Kontrowersyjną grafikę usunąłem, przyznając, że nie miałem zielonego pojęcia że istnieje podobny oryginał z czasów II wojny światowej. Wszystkich którzy zostali urażeni przepraszam - oświadczył Grzegorz Furgo, gdy internauci wyrazili oburzenie na skandaliczne porównanie.


Poseł Dominik Tarczyński z PiS żąda interwencji Rady Europy ws. grafiki na Twitterze. - Rada Europy zajmie się przerobionymi nazistowskimi plakatami które opublikował poseł PO! Jako wiceprzewodniczący Konserwatystów w RE podjąłem już działania aby formalnie 46 państw członkowskich zajęło w tej sprawie stanowisko! - oświadczył polityk.

Furgo swój błąd tłumaczy tym, że grafikę znalazł w sieci i zwyczajnie podał dalej. - Zobaczyłem to w internecie i podałem dalej, przecież sam tego nie robiłem - przekonuje w rozmowie z PAP.

- Nie boję się żadnych konsekwencji, bo raz: ani nic złego nie miałem na myśli, a dwa: ta grafika, którą ja przedstawiłem nie była nazistowska - komentował Furgo.

GW

© Artykuł jest chroniony prawem autorskim. Wykorzystanie tylko pod warunkiem podania linkującego źródła.

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka