Robert Biedroń, Joanna Scheuring-Wielgus. fot. PAP/Rafał Guz
Robert Biedroń, Joanna Scheuring-Wielgus. fot. PAP/Rafał Guz

Scheuring-Wielgus startuje do PE z list Wiosny. "Usłyszałam, że jestem problemem dla KE"

Redakcja Redakcja Wiosna Obserwuj temat Obserwuj notkę 109

Joanna Scheuring-Wielgus wystartuje z drugiego miejsca na warszawskiej liście Wiosny do PE.  - W zeszłym tygodniu usłyszałam, że jestem kłopotem dla Koalicji Europejskiej - powiedziała posłanka.

- Witaj w domu, witaj w Wiośnie - powiedział na konferencji prasowej w Warszawie Robert Biedroń zwracając się do Scheuring-Wielgus. - To dla mnie i dla Wiosny zaszczyt, że Joanna dołączy do naszej drużyny - dodał.

Polityk poinformował, że w Wiośnie wszyscy jednogłośnie głosowali za kandydaturą posłanki. Podkreślił, że Scheuring-Wielgus wystartuje z drugiego miejsca na warszawskiej liście jego partii w wyborach do europarlamentu.

- Jestem przekonany, że także będąc w Parlamencie Europejskim Joanna będzie kontynuowała to trudne zadanie uzdrawiania Polski z tego wszystkiego, co przez 30 lat naszej demokracji nie zostało zrobione. W końcu trzeba wziąć miotłę i to pozamiatać, jak robi się wiosenne porządki. To robi Joanna od wielu lat - oświadczył Biedroń.

"Usłyszałam, że jestem problemem dla KE"

Scheuring-Wielgus prowadziła wiele rozmów związanych z eurowyborami.

– Nie jest tajemnicą, że byłam namawiana do tego, aby startować z wyborach z list Koalicji Europejskiej. Kilkakrotnie spotkałam się z Grzegorzem Schetyną na jego prośbę, rozmawiałam również z innymi liderami tego ugrupowania. W zeszłym tygodniu usłyszałam, że jestem kłopotem dla Koalicji Europejskiej. Ja nie chcę być kłopotem dla kogokolwiek, szczególnie, jeżeli mówimy o znaczeniu Polski w UE – mówiła Scheuring-Wielgus podczas konferencji w Sejmie. Potwierdziła, że nie wystartuje z list KE.

Scheuring-Wielgus wystartuje z drugiego miejsca na warszawskiej liście Wiosny.


Według posłanki powodem jej krytyki są dążenia niektórych osób z Koalicji do tego, by nie została liderką listy tego ugrupowania. Według niej naciskać mieli na to członkowie PSL i niektóre osoby z PO. Tematem nieporozumień jest przede wszystkim spór światopoglądowy.

KJ


Zobacz galerię zdjęć:

Robert Biedroń, Joanna Scheuring-Wielgus.
Robert Biedroń, Joanna Scheuring-Wielgus. Robert Biedroń, Joanna Scheuring-Wielgus. Robert Biedroń, Joanna Scheuring-Wielgus.
Robert Biedroń i Scheuring-Wielgus na wspólnej konferencji prasowej. fot. PAP

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka