T.S. T.S.
67
BLOG

RÓWNANIE STRUKTUR VII (2) – konkrety klucza

T.S. T.S. Nauka Obserwuj temat Obserwuj notkę 1

STRUKTURA INDYWIDUALNEGO KLUCZA W PSYCHOLOGII PRAKTYCZNEJ


Podstawowym problemem, przed którym stanie psycholog-praktyk przy konkretnym kliencie jest wytropienie jego indywidualnej sytuacji, związanej np. z zaczętym a nie sfinalizowanym procesem inkubacyjnym (zainicjowanym często jeszcze w szkole). Każdy ma taki własny kod kreskowy (jest to kod konkretny w odróżnieniu od kodu ogólnego).


    Odbywa się to w formule strefy najbliższego rozwoju L. Wygotskiego, do której dobrany zostanie odpowiedni klucz. Klucz ten da możliwość osiągnięcia znacznego sukcesu i odkrycia. Co prawda rozgrywa się to na terenie poznawczej twórczości (jest to, rzecz jasna, jedynie jedna z możliwości, ponieważ podstawowe jest aby dobrać klucz jedynie do specyficznego właściwego danemu człowiekowi Problemu – to jest najważniejsze), jednak dla każdego człowieka ten obszar jest bardzo ważny. Związany jest on z poczuciem własnej wartości, które podprogowo działa na całe życie.


    Psycholog-praktyk musi tu poprzez wywiad i ankietę oraz wytwory poznawcze konkretnego człowieka przyjrzeć się danemu właściwemu jemu Problemowi (aby wnieść coś do świata, należy najpierw opanować jego materialną, obiektywną i np. techniczną regułę – poza psychologią).


    Przy problemie czysto technicznym (takim jak np. kupno mieszkania, samochodu, lodówki, naprawa instalacji lub obsługa komputera) udział praktyki i porady polegałby na zebraniu, a więc dostarczeniu konkretnych danych materialno-technicznych i informacji związanych z Problemem. Złoży się na to seria wypowiedzi osób kompetentnych i danych np. w Internecie i w literaturze (jedną z osób może być psycholog-praktyk, który obowiązany jest, zwykle po odpowiednim konkretnym technicznym przeszkoleniu, posiadać garść technicznych informacji i praktycznej pozapsychologicznej, rzecz jasna, wiedzy na dany temat).


ANKIETA ROZWOJU – PODSTAWA ROZWIĄZANIA PROBLEMU


Każda szanująca się szkoła w psychologii powinna zawierać i wypracować komponentę praktyczną. Równanie struktur i teoria akceleracji również mają takie aspiracje.


    Ważne jest, aby dana teoria miała komponentę ilościową-ścisłą-matematyczną. Wtedy dobrze opisuje człowieka i może mu pomóc.


    Z tego względu opracowana została ankieta i podstawa wywiadu z klientem mającym Problem. Jest to typ ankiety otwartej oraz niespecyficznej i ogólnej. Jednak dokładny przebieg rozmowy i wywiadu wraz z konkretnymi kwestiami, które zostaną poruszone, „wyjdą” dopiero w kontakcie z indywidualnym człowiekiem.


    Każdy człowiek ma swój klucz ogólny – kod kreskowy w zakresie rozwoju. Zwykle i najczęściej stałe, elementy składowe wyrażone są w punktach. Obszarem badań i swoistą walutą jest tu twórczość. Wzory określające powyższe kategorie, stałe i zjawiska (takie jak np. wartość całkowita, mem całkowity, paradygmat całkowity, publikacja, czynnik postępu i czynnik postępu publikacyjny, energia spoczynkowa oraz wartość tych czynników dla konkretnych er, takich jak integracja wstępna, dezintegracja, reintegracja, akceleracja bądź hiperakceleracja, oraz wartości średnioroczne tych czynników itd.) opisane zostały w moim cyklu „Równanie struktur” i w kolejnych jego odcinkach w Internecie

Niżej znajduje się zapis powyższej ankiety.


Szanowni Państwo,


    Od wielu lat prowadzę badanie na temat antropologii, twórczości, rozwoju, sensu życia, biografii, psychologii kosmicznej, akceleracji twórczej i edukacji. Szczególnie interesuje mnie aktywność w dziedzinie zainteresowań  na tle wyzwań świata i epoki.


    Uważamy, że mechanizmem postępu jest rozwój struktur. Strukturą jest każdy poziom ewolucji kosmicznej – od planet, życia, cywilizacji, aż do osiągnięć indywidualnych i sukcesów każdego człowieka.


    Taki rozwój przyjmuje postać równania wykładniczego w = katn, gdzie w – wartość twórczości, a – idea-mem, tzw. zajęcia codzienne – szkoła, egzaminy, spotkania, lektura, obejrzane filmy i codzienne zamiłowania, t – czas, n – paradygmat epoki, realizowany zwykle przez długofalowe przedsięwzięcia oraz twórcze projekty, teksty i publikacje, k – stała rozwoju.


    W niektórych sytuacjach biografia przyjmuje postać nieograniczonego rozwoju i osobliwości (osobliwość jest terminem występującym w fizyce i astronomii i dotyczy zapadnięcia masywnych gwiazd do punktu – tu chodzi o rozwój poznawczy i technologiczny; punkt ma nieskończoną gęstość).


    Szczególnie cenne dla mnie są wytwory materialne w dziedzinie aktywności intelektualnej. A więc – wypowiedzi na piśmie, w przypadku edukacji szkolnej (przy badaniach uczniów bądź studentów) – wypracowania, prace semestralne, każde zapisane osiągnięcie poznawcze itd., dorobek twórczy – zależnie od profesji, aktywność w Internecie – blogi, udział w forach dyskusyjnych, mediach społecznościowych itd. I wspomniane wyżej publikacje.


    Badanie opiera się na rozmowie bądź formie pisemnej (np. jako autobiografia) i jest całkowicie anonimowe. Pana (Pani) wkład bardzo przyczyni się do bliższego poznania życia człowieka w kontekście funkcjonowania w orbicie środowiska i cywilizacji. Badania nasze dotyczą szczególnie problemu tempa postępu – czy zauważa Pan (Pani) u siebie poprawę bądź stabilizację w dziedzinie psychologii, ekonomii itd.


    Życzę Panu (Pani) pomyślności i sukcesów w samorealizacji oraz działaniach w Pana (Pani) profesji.


Z poważaniem
Tomasz Szulga
mgr psychologii


Adres strony internetowej: www.salon24.pl/u/ad-astra/


    Materiały źródłowe:
T. Szulga, „Równanie struktur V”, maszynopis niepublikowany, Wrocław 2019.
T. Szulga, „Równanie struktur VI”, maszynopis niepublikowany Wrocław 2019.


T.S.
O mnie T.S.

Zainteresowania: astronomia plastyczna

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Technologie