Archiwum autora
Archiwum autora
Adam Zawadzki Adam Zawadzki
786
BLOG

Shine: Patriotyzm to bycie dumnym z miejsca urodzenia

Adam Zawadzki Adam Zawadzki Kultura Obserwuj notkę 2

Czy warto pokazywać patriotyzm w wesołej i skocznej formie? – na to pytanie odpowiada wschodząca gwiazda muzyki Disco Polo – Shine.

 

Adam Zawadzki Skąd się wzięła Shine?

ShineOd zawsze miałam „artystyczną duszę” . Chodziłam na zajęcia wokalne, taneczne, brałam udział w przedstawieniach, wysyłałam wiersze na konkursy. Jako nastolatka bardziej skupiłam się na tańcu, jednak w pewnym momencie za namową znajomego, który miał swój zespół postanowiłam spróbować swoich sił i nagrałam pierwszą piosenkę. Pomyślałam, że najwyżej będzie to piosenka „do szuflady”, pamiątka. Po wstawieniu jej do Internetu okazało się jednak, że została pozytywnie odebrana przez słuchaczy muzyki disco-polo. Na tej piosence zatem nie poprzestałam i nagrywam do dzisiaj.

(...)

leczna1

(...)

W sieci bije popularność utwór „Kto Ty jesteś?” na podstawie wiersza Władysława Bełzy. Śpiewanie o Polsce w dyskotekowych rytmach , z szalikami i maskotkami w tle to nie łamanie pewnych świętości?

Gdybym chciała złamać pewne świętości albo obrazić czyjeś uczucia, to proszę mi wierzyć, teledysk wyglądałby zupełnie inaczej. Poza tym, jest to wierszyk dla dzieci, a nie hymn. Dlaczego nie możemy pokazać naszego przywiązania do kraju w wesołej formie ? Powinniśmy się cieszyć tym, kim jesteśmy. A oczywiście, kiedy wymaga tego okoliczność, zachować powagę i dostojność.

Czym w takim razie dla Ciebie jest patriotyzm? Jak powinno się go pokazywać?

Można zauważyć, że okazywanie patriotyzmu nie jest obecnie „w modzie”. Trzeba próbować zatem różnych sposobów, aby tę modę wprowadzić. Sprawić, że ludzie zaczną się tym cieszyć i okazywać na swój sposób. Trudno w słowach opisać, czym jest dla mnie patriotyzm. Urodziłam się w Polsce, co powinno się równać byciu patriotką. Patriotyzm to bycie dumnym z miejsca swego urodzenia.

Czy tzw. Polska „B” powinna wstydzić się swojej lokalności i przywiązania do tradycji?

Moim zdaniem to już nie jest żadna Polska B, w szczególności mogę powiedzieć o swoim mieście Białymstoku, że bardzo się rozwinął i rozwija, nie mamy się absolutnie czego wstydzić. Jednak w naszym mieście, mam wrażenie, że próbuje się zatuszować i ukryć to, że muzyka disco- polo jest tu bardzo popularna i mamy tylu artystów w tym gatunku, a duży, dobrze zorganizowany festiwal mógłby być na prawdę fajną promocją naszego miasta.

Całość wywiadu możesz znaleźć  Shine: Patriotyzm to bycie dumnym z miejsca urodzenia

Zobacz też blogpublika.com 

Lepiej jest być chwalonym przez niewielu mądrych niż wykpionym przez wielu głupich.  #media #polityka #dziękujemyzawolność #góry #rower #sf #kino #kuchnia

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Kultura