ANALIZA PRASOWA ANALIZA PRASOWA
216
BLOG

Medialny Elewarr

ANALIZA PRASOWA ANALIZA PRASOWA Polityka Obserwuj notkę 1

O Elewarrze, o jego zarządzie (prezes Daniel Alain Korona, wiceprezes Monika Parafianowicz) pisze się nie mało. Sukcesy Spółki cieszą, ale Elewarr stał się bardzo medialny, może bardziej niż za czasów Śmietanki i słynnej afery, czy za czasów gdy miał straty. - zauważa pressmania.pl . Z kolei prawo.pl pytał - Elewarr kojarzy się z branżą rolną. Ale zainteresowanie ze strony niektórych mediów tą Spółką jest tak duże, a tematyka tak różna od rolnictwa, że można zastanowić się czy aby na pewno to Spółka zajmująca się składowaniem i handlem zbożem oraz rzepakiem? 

Portal Farmer.pl od momentu powołania na czele Elewarru dra Daniela Alain Korony ponad 30 razy pisał o Spółce i jej prezesie (z reguły negatywnie), zaś portal businessinsider czyli onet.pl na początku roku poświęcił także kilka negatywnych artykułów Spółce i członkom zarządu Spółki.

Prezes Korona tak to komentował w wywiadzie udzielanym pressmania.pl: staliśmy się atakiem ze strony dwóch portali, jeden (Farmer) blisko współpracujący z byłym prezesem (za czasów którego w roku obrotowym 2017/18 roku była strata 17,2 mln zł).  Odnosząc się do farmer.pl dla warszawskiwieczor.pl stwierdził Ten portal trudno traktować poważnie, skoro stwierdzał że jeden z naszych pracowników był jakimś guru w Elewarrze od kilkudziesięciu lat, czyli także w okresie w którym nie pracował w Spółce, a podchodząc do tego satyrycznie, można powiedzieć, że także w okresie w której Spółka nie istniała (Elewarr powstał 15 maja 1992 r.). Farmer opublikował umowę z dnia 1 maja 2019 (dzień wolny od pracy), tyle że akurat Elewarr tej umowy nie zawarł. Gdy odnosili się zaś do mojego wywiadu dla Świata Rolnika TV, zmieniali treść moich słów, by lepiej pasowało im do artykułu. A dlaczego taki atak na mnie i Spółkę? Jeden fakt, do listopada 2018 r. Spółka Elewarr miała na umowie zlecenie pewnego analityka, który był i jest publicystą Farmer.pl. Zakończyłem współpracę z tym analitykiem, którego przewidywania cenowe kompletnie rozminęły się z rzeczywistością, i niedługo potem zaczęły się ataki na obecny zarząd. 

Drugi businessinsider czyli koncern Axel Springer. I więcej na temat tego drugiego portalu, który atakował nas na początku roku, nie ma co mówić, wystarczy przypomnieć sobie jak jedna z gazet z tego koncernu (Fakt) zaatakowała na początku lipca w zniesławiający, obrzydliwy sposób prezydenta Andrzeja Dudę. Atakowani jesteśmy dosłownie za bzdety, a głoszone zarzuty są z gatunku czystej fantasmagorii. Wiele z tych ataków pochodzą od b.prezesa i kilku osób, które zostały usunięte ze spółki w związku z negatywną oceną ich pracy lub ze względu na nieprzydatność (wprawo.pl)

Ataki medialne wymusiły reakcję Spółki. Prezes Korona w wywiadzie dla pressmania.pl stwierdzał: A co do medialności, współczesność wymusza wręcz wykorzystywanie nowych form komunikacji. Stąd jesteśmy obecni na Facebook’u, Twitterze, Instagramie, Youtube, informacje o nas opublikowane są na różnych stronach czy telewizjach internetowych.

Oprócz kreowania w mediach internetowych pozytywnego wizerunku, publikacji dot. jakichś wydarzeń z udziałem Spółki np. wejścia na Platformę Żywnościową, Ogólnopolskiego dnia Elewaru, prezes Korona udzielił znaczną ilość wywiadów dla różnych portali internetowych np.  warszawskiwieczor.pl, wswiecie24.pl, pressmania.pl, naszapolska.pl, prostozmostu.pl , wprawo.pl, prawy.pl, blogmedia24.pl, 3obieg.pl, blog-n-roll.pl, świat rolnika, w których odnosił się do doniesień medialnych farmer.pl czy b. prezesa, wskazując na ich absurdalność.

Tym samym, Elewarr jest dziś spółką bardziej medialną niż 8-10 lat temu.

analityk prasowy

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka