Asia Rysowniczka Asia Rysowniczka
434
BLOG

Wystawa o Powstaniu 1863 - rys. siedemdziesiąty trzeci

Asia Rysowniczka Asia Rysowniczka Kultura Obserwuj notkę 4

 

Byłam z bratem na wystawie "1863 Gra o niepodległość" w BUWie (w Warszawie). Wystawa była w postaci gry z kartami, które trzeba było wypełnić, żeby odnaleźć daną osobę. Na końcu, już w ostatniej sali okazało się, że poszukiwane osoby to potomkowie powstańców styczniowych. Moim bohaterem był Moro - Andrzej Ramocki, który zginął w Powstaniu Warszawskim.

Mój brat pochyla się nad mapą pokazującą miejsca walk różnych oddziałów powstańczych, a ja zaglądam do szufladki, w której są informację, których szukam. To była wystawa interaktywna, trzeba było wypełniac karty, zaglądac do różnych szufladek, odnajdywać różne rzeczy, naciskać guziki. Najbardziej podobała mi się pieczęć Rządu Narodowego, którą można było sobie odbić na karcie. Był też ukryty za obrazem mały pokoik, który trudno było znaleźć. Dzięki tej wystawie można się dużo dowiedzieć o tamtych czasach i ludziach, i o Powstaniu Styczniowym. Przygotowało ja Muzeum Historii Polski.

Asia

 

 

 

Duży obrazek 

Lubię rysować

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Kultura