cepol cepol
1413
BLOG

„Bez Rosji nie przeżyjemy”

cepol cepol Świat Obserwuj temat Obserwuj notkę 17
Prorosyjską propagandę na Słowacji uprawiają siły prounijne

„Ukraina to nieprzyjaciel”, „UE i NATO nie potrzebujemy”. Bilbordy z takim prostym i jednoznacznym przekazem pojawiły się właśnie na Słowacji. Donosi o tym słowacki portal sme.sk, ale też czeskie novinky.cz ( https://www.novinky.cz/…/zahranicni-evropa-proruske… ).

Tym razem jednakże nie wolno nam się oburzać, hasła te są bowiem słuszne, bo za ich rozpowszechnianiem stoi jedna z opozycyjnych partyjek słowackich, która zaliczana jest do obozu słusznego, postępowego, prounijnego i prozachodniego.

Jak wyszło na jaw, te bilbordy to część kampanii przed wyborami do tzw. europarlamentu słowackiej partyjki Demokraci, która w ostatnich wyborach parlamentarnych jesienią ubiegłego roku odnotowała zysk poniżej 3 proc. głosów. W obecnej kampanii prezydenckiej popierała kandydata opozycji I. Korčoka. Czyli – mówiąc połopatycznie – to ta dobra siła polityczna. Rzekomo treść reklam została oznajmiona środowiskom uchodźców ukraińskich, gdyż mogliby się przestraszyć, tak więc wszystko miało się odbyć za zgodą środowisk ukraińskich na Słowacji, które to podobno wyraziły dezaprobatę tylko wobec jednego hasła i bilbord z jego treścią został usunięty. Demokraci zapoczątkowali pierwszy etap kampanii, drugi ma polegać na tym, iż bilbordy będą zawierały odwrotne twierdzenia. Te mają się pojawić nie wiadomo kiedy.

Dodajmy, iż szef Demokratów, były minister obrony w najgorszym rządzie w historii Słowacji (w gabinecie Igora Matoviča) jest obecnie doradcą czeskiej minister obrony.

Takie są fakty. Nie każdy do nich dotrze, nie każdy na Słowacji wie, że kampania jest pomyślana przekornie. Na razie, dla mniej dociekliwych, sprawia to wrażenie, iż Słowacja to faktycznie kraj jawnie prorosyjski, gdzie w publicznej przestrzeni propagowane są slogany jasno dojące do zrozumienia, że wrogiem jest Ukraina a przyjacielem Rosja.

Czy to jest kampania dezinformacyjna? Czy to bezwstydne rozpowszechnianie treści kłamliwych czy tylko sprytnie pomyślany zabieg marketingowy? Nich sobie każdy odpowie sam.


Vladimír Petrilák




https://www.novinky.cz/clanek/zahranicni-evropa-proruske-billboardy-na-slovensku-jsou-zacatkem-kampane-proti-ficove-vlade-40467297



https://scontent.fktw4-1.fna.fbcdn.net/v/t39.30808-6/436373405_3371529776471370_6936162293630780661_n.jpg?_nc_cat=108&ccb=1-7&_nc_sid=5f2048&_nc_ohc=Xx34aVizBiMAb7ixDu0&_nc_ht=scontent.fktw4-1.fna&oh=00_AfCvzhHFo9FiK2URixm3qEymQDHbuljh_d8MA-r1Y03a5A&oe=661DB4DBimageimage

screeny ze stron internetowych sme.sk oraz novinky.cz

cepol
O mnie cepol

Czechy i Polska, osobno i razem, https://cepol.pl Działania wywiadu komunistycznej Czechosłowacji w latach 50 -80 XX wieku, szczególnie w Ameryce Łacińskiej.  Czasami można mnie usłyszeć w Radio Wnet albo nawet zobaczyć i usłyszeć u Witolda Gadowskiego. 

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka