Zdjęcia zostały zrobione 7.4.10, wszystkie z PRZYLOTU delegacji Tuska. *1)
Zdjęcia zostały zrobione 7.4.10, wszystkie z PRZYLOTU delegacji Tuska. *1)
intheclouds intheclouds
6798
BLOG

2 x TU154 101 w kwietniu 2010

intheclouds intheclouds Rozmaitości Obserwuj notkę 14

Ponad tydzień temu zadałam pytanie, na które nikt do tej pory nie znalazł odpowiedzi (notkę w całości przytaczam poniżej *1).

Uznaję więc, że jeżeli nie ma innego logicznego wyjaśnienia, pozostaje tylko jedno:

dnia 7.04.2010 na lotnisku Siewiernyj lądowały DWA TUPOLEWY w polskich barwach z delegacją premiera Donalda Tuska, w odstępie ok. 50 minut. Wykluczone są w tym przypadku dwa loty jednej maszyny tego dnia - należy przecież liczyć czas przelotu w jedną i drugą stronę, który dla tu-154 na tej trasie wynosi ok. 60 minut w jedną stronę. 

Postanowiłam więc zebrać w jednym miejscu przesłanki, które mogą potwierdzać ten fakt (inne schodki podstawione pod samolot podczas przylotu delegacji i zamianę mikrobusów uważam za fakt "wyjściowy"):

Przesłanka nr 1

Znalezione certyfikaty na polance przy lotnisku Siewiernyj należące do obu samolotów 101 i 102

Przesłanka nr 2

Malowanie tu-154 102 tuż przed kwietniem 2010.

Za ArturB: "Oto dwa filmy z remontów Tu-154 w Samarze.
 
http://www.youtube.com/watch?v=n0IntHE3Yuc
 
http://ukulelevids.com/video/RaiBRklPcgw/Следствие-рассматривает-3-версии-крушения-самолёта.html

Na obu filmach pokazano wnętrze hali, gdzie znajdowały się inne remontowane samoloty. Spośród kilku widocznych maszyn, tylko polska była w fazie lakierowania. Wyraźnie widać zaklejone do malowania okna. Kadłuby pozostałych samolotów były pozbawione okien oraz lakieru i sprawiały wrażenie, że znajdowały się we wcześniejszych fazach remontu. Lakierowanie jest jedną z ostatnich faz generalnej naprawy samolotu. Potwierdzały to polskie media. Zanim we wrześniu odebrano tutkę z Samary informowały, że ostateczne lakierowanie poprzedzone jest nawet wstępnym oblotem kompletnie zmontowanej maszyny.

Na drugim filmie wyemitowanym 10 kwietnia 2010 dziennikarz w studio mówił:
"te kadry zostały wykonane niedawno w Rosji w zakładzie remontowym w Samarze".
Tak więc tutka z namalowanym numerem 102 niedawno - prawdopodobnie w końcu marca - była lakierowana mimo iż znajdowała się we wstępnej fazie remontu. Dwa miesiące po oddaniu do naprawy i sześć miesięcy przed zwróceniem właścicielowi.

Do czego Rosjanom był potrzebny świeżo odmalowany w rządowe barwy tupolew na początku kwietnia 2010?

Przesłanka nr 3

Tu-154 nr 102 miał ważny resurs do końca kwietnia 2010 (w dniu, kiedy wróciła 101 z remontu w Samarze do Polski samobójstwo popełnia Michniewicz - 23.12.2009)

Przesłanka nr 4

Z relacji rodzin i bliskich ofiar wynika, że stawiali się na Okęciu o różnych godzinach, począwszy od godz. 4.00 do godz. 7.00.

Przesłanka nr 5

Dziennikarze, którzy wylatywali jakiem-40 z Okęcia mówili, że jak wchodzili do samolotu, tupolew "grzał już silniki". Kto grzeje silniki na dwie godziny przed startem?

Przesłanka nr 6

Zgłoszenie z 1.04.2010 na lot 7.04.2010 (na trzecim zdjęciu u góry) 11 osób załogi - to podwójny skład na lot tupolewem

Przesłanka nr 7

Media informowały o samolocie Tuska:  "Ostatecznie w samolocie premiera znalazło 49 osób". To połowa miejsc w tu-154.

Przesłanka nr 8

Wierzchowski przed Zespołem Parlamentarnym:

(…) Dwa lata wcześniej ja przyleciałem, bo wtedy były dwa tupolewy, które przyleciały na te uroczystości. W jednym była delegacja oficjalna, a w drugim były Rodziny Katyńskie i wtedy tak naprawdę nasz, przynajmniej mój udział w obecności na tym lotnisku wyglądał nast..., ten samolot wylądował, bo one się minęły w powietrzu. Najpierw wylądował samolot z Rodzinami, wysiedliśmy, one wsiadły do autokarów, oczekiwały. Potem przyleciał, wylądował drugi samolot z p. Prezydentem. Wsiedliśmy do autokarów i po prostu pojechaliśmy na uroczystości (o czym Wierzchowski tu mówi? - przyp. F.Y.M. - skoro pytanie dotyczyło problemów z lotniskiem Siewiernyj niedługo przed 10-04-2010). (…) To było to samo lotnisko. Wysiedliśmy z samolotów, wsiedliśmy do autokarów i różnica to była dziesięciu minut, tak, powiedzmy piętnastu, no. Ląduje samolot, drugi już robi sobie gdzieś podejście do lądowania, ląduje, podjeżdżają... On kołuje na miejsce postojowe, podjeżdżają schody, delegacja wysiada, p. Prezydent jest witany (…) czy to przez gubernatora, czy to (…) przez osobę, która reprezentuje władze tu w Smoleńsku, czy rosyjskie. Wsiadamy w kolumnę i po prostu udajemy się na uroczystości na cmentarz. Tam (…) najpierw jesteśmy na części rosyjskiej, potem przechodzimy na cmentarz pomordowanych oficerów (...)  
 

Przesłanka nr 9

Wymienione nazwisko Bartosza Stroińskiego w clarisie na 10.04 na lot o godz. 4.30 UTC (uzup. czwarte zdjęcie powyżej)

 

Przesłanka nr 10

Różowa poświata na zdjęciu z Okęcia z 10.04.2010 z odlotu TU154 (o świcie) i inne warunki pogodowe na innych zdjęciach (m.in. na zdjęciu opublikowanym przez p. Kurtykę) - zdjęcie nr.6.

Przesłanka nr 11

O pilota za dużo na lot 7.04.2010:

7.04 drugim pilotem miał być wówczas śp. kpt Protasiuk.

http://wiadomosci.gazeta.pl/Wiadomosci/1,80708,7764434,Kpt__Protasiuk__doskonale_znal_jez__rosyjski_i_lotnisko.html


"Jeden z pilotów Tu 154, pułkownik Bartosz Stroiński, zaprzecza informacjom o niedostatecznej znajomości języków kapitana Protasiuka. On sam razem ze zmarłym pilotem leciał do Smoleńska trzy dni przed katastrofą, z premierem Donaldem Tuskiem".

Tutaj znowu płk Bartosz Stroiński:

http://www.tvn24.pl/-1,1652355,0,1,ladowal-w-smolensku-tuz-przed-tragedia,wiadomosc.html

"To właśnie ten pilot, trzy dni przed katastrofą lądował tym samym Tupolewem w Smoleńsku z premierem Donaldem Tuskiem i jego delegacją na pokładzie".

A tutaj już inny pilot:

http://m.se.pl/wydarzenia/kraj/co-rosjanie-naprawiali-w-tupolewie-remont-tu-154m-_146172.html


"Jak dowiedział się „dziennik Gazeta Prawna”, o awariach opowiadał w prokuraturze kapitan Grzegorz Pietruczuk. Pilot, który prowadził Tu-154M (nr 101) podczas lotu Warszawa-Smoleńsk 7 kwietnia, gdy do Katynia leciał premier Donald Tusk".

Przesłanka nr 12

Stenogramy z posiedzenia Zespołu Parlamentarnego 17.02.2012 - przesłuchanie pracowników BOR (http://pomniksmolensk.pl/news.php?readmore=1386)

ze stenogramu:
"Brak zorganizowania przez BOR ochrony bazowania samolotów specjalnych TU-154M na lotnisku Siewiernyj".
 
Przesłanka nr 13
 
=> patrz zdjęcie nr 4 - spotter zrobił zdjęcie tu-154 na lotnisku w Gdańsku 10.04.2010 (w danych podawany jest dzień zrobienia zdjęcia - sprawdzałam). Zdjęcie zostało usunięte (http://jetphotos.net/logbook/viewlog.php?id=2101242).
 
Przesłanka nr 14
 
28.02.2010 spotterzy w Warszawie i Krakowie sfotografowali tu-154 101 w odstępie czasu - 34 min.
Proszę obejrzeć po kolei wszystkie zdjęcia w tym albumie: http://clouds.web-album.org/album/22083,28-02-2010.
 
---------------------------------------------------------------------------

*1) treść notki "Dwie tutki 7.04.2010 - zestawienie" http://clouds.salon24.pl/392753,dwie-tutki-7-04-2010-zestawienie:

(Zdjęcia: nr.1 i 2 przez smoleńskiego gubernatora, p. Kononova, nr. 3 należy do p. Marii Zuby, nr. 4- do p. Witolda Lilientala, nr. X do p. Allena Paula).

To tego dnia, z tymi osobami na pokładzie rządowego tupolewa, miał lecieć do Smoleńska premier Donald Tusk.

Premier leciał w chronionym przez Putina korytarzu powietrznym. To, że niektórzy twierdzili, że zdążył na czas, a inni znowu, że się spóźnił prawie godzinę (podobne relacje dotyczyły też premiera Putina i jego spóźnienia), nie ma w tej chwili większego znaczenia.

Proszę Państwa o pomoc w wyjaśnieniu tej zagadki.

Zadanie z pozoru jest proste: proszę wpasować zdjęcie oznaczone nr' "X" w ciąg wydarzeń oznaczonych numerami 1-4.

Szczególnie proszę zwrócić uwagę na podstawione schodki - z zadaszeniem na zdjęciu Allena Paula i bez zadaszenia na innych - pod pierwsze drzwi samolotu, a także kąt padania cieni (zajmowałam się tym w notce "Tajemnice lotu 7.04.2010" - http://clouds.salon24.pl/304662,tajemnice-lotu-7-04-2010).

Jeżeli nikt nie będzie potrafił wytłumaczyć tego w racjonalny sposób, chyba wszyscy będziemy musieli uznać, że 7. kwietnia 2010 do Smoleńska (z Okęcia) poleciały DWA TUPOLEWY w polskich barwach. 

Dodam, że wszystkie zdjęcia są z przylotu delegacji do Smoleńska, różnica w cieniach padających na lotnisku - na zdjęciach 1-4 do zdjęcia "X"to ok. 50-60 minut.

Czas pomiędzy godz.ok. 11.00 - 12.00 czasu polskiego - wszystko to zostało dokładnie opracowane w notce "Tajemnice lotu 7.04.2010"(http://clouds.salon24.pl/304662,tajemnice-lotu-7-04-2010).

 -------------------

Lista będzie uaktualniana

Zobacz galerię zdjęć:

Zestawienie zrobione przez blogera 154. Na porównaniu zdjęć widać, że białe mikrobusy, oprócz schodków też są zamienione
Zestawienie zrobione przez blogera 154. Na porównaniu zdjęć widać, że białe mikrobusy, oprócz schodków też są zamienione Program lotu na 7.04 - zamówienie na 11 członków załogi na lot tu154, czyli zapotrzebowanie na podwójną załogę na lot tupolewa Claris - Bartosz Stroiński miał być pilotem 10.04.2010 Spotter miał zrobić zdjęcie tutki 10.04.2010 na gdańskim lotnisku 6.
intheclouds
O mnie intheclouds

"Ludzi można podzielić na dwa rodzaje; tych, którzy są wytworem świata, w którym żyją, i tych którzy są wytworem samych siebie, którzy choć świata nie zmienili, nie dali się zmienić światu. Oni chodzą po świecie, a nie świat po nich". Mr Stachura Galeria zdjęć ze Smoleńska: clouds.web-album.org Polecane notki: 1) Czołg i milicja 2) Tu-154 i Jak-40 - czas przelotu do Smoleńska 3) Tusk 7.04 przyleciał wcześniej i się spóźnił 4) Tu-154 lądował 9.04 w takiej samej mgle 5) O trzech samolotach do Smoleńska 6) Tajemnice lotu 7.04.2010 7) Był sobie hangar; Okęcie 2010

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Rozmaitości