mannerheim1981 mannerheim1981
342
BLOG

MITY O Taniej POLSCE

mannerheim1981 mannerheim1981 Gospodarka Obserwuj notkę 2

Dawno nie pisałem..... cóż jeździłem po Europie i przyglądałem się innym krajom....

Ostatnio kiedy byłem w Szwecji przysłuchałem się rozmowie dwóch Polaków na promie. Jeden powiedzmy pan Jan mieszka i pracuje w Szwecji od kilku lat. Drugi powiedzmy pan Jerzy pierwszy raz jedzie do Szwecji. Podczas rozmowy padło pytanie - no tak wszystko fajnie ale przecież chleb kosztuje tam 8 złotych, papierosy 20 złotych , nie mówiąc o wyjściu do baru czy pizzerni gdzie trzeba się liczyć z wydatkiem minimum 35 złotych. Na to pan Jan - Panie Jerzy a ile jest pan w stanie w Polsce kupić za godzinę pracy (12zł) tych produktów? No paczkę papierosów i chleb. No widzi pan a ja w Szwecji za godzinę pracy jestem w stanie kupić 3 paczki papierosów, chleb i jeszcze wystarczy na  obiad. Tak mi się nasunęło troszkę ,że polskie media raczej nie dokonują takich porównan , bo nie jest to im na rękę. Wolą powiedzieć jak to drogo jest za granicą i w ogóle w Polsce jest tanio. Ja się pytam - naprawdę? Kiedy odwiedziłem znajomego w Anglii poszedłem do sklepu. Zacząłem przeliczać funty na złotówki i co ile kosztuje. Coś przestało mi się zgadzać. Kiedy zaokrągliłem funta do 5 zł zobaczyłem jedno - ceny towarów w Anglii są takie same , a  niektóre produkty są tansze niż w Polsce. Ba nawet produkty sprowadzane z Polski kosztują tyle samo co w RP. 

Politycy nawoływali wracajcie do "zielonej wyspy" zwanej Polska. Wynik jest taki że Ci co przejrzeli na oczy wolą sprowadzić całą swoją rodzinę , łącznie z babciami i dziadkami na emigrację. Ludzie wolą żyć godnie, a nie tylko od pierwszego do pierwszego.
Dziękujemy Ci Donaldzie za to ,że dzięki twoim działaniom coraz większa liczba osób dostrzega różnice - i woli ten "DROGI" zachód - od "mlekiem i miodem" płynącej krainy RP*
 
*LAND Jednorękich Bandytów, Korupcji i Służalstwa)

 

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Gospodarka