Wojtek Wojtek
79
BLOG

Czy Dante miał rację ?

Wojtek Wojtek Polityka Obserwuj notkę 0

Literatura jest ogromnym zasobem wiedzy, refleksji oraz przemyśleń. Jest tego na tyle dużo, że tylko z pomocą dobrego nauczyciela można poznać część tej literatury...

Tu*

Jestem Tu. Jestem Tu z własnej woli. Sam Tu przyszedłem. Nikt mnie Tu nie zaciągnął ani nie wtrącił. Nie skazał mnie żaden Sąd – Ostateczny ani Cząstkowy. Jeśli do kogoś mogę mieć pretensję, że Tu jestem, to tylko do siebie.

    Jestem więc Tu. W tej wielkiej, niekończącej się Sali, wypełnionej gwarem roześmianych, wzajemnie uprzejmych ludzi, podobnie jak ja zdających sobie sprawę, że nikt ich nie zmuszał, żeby Tu przyszli. I ja i oni starannie ukrywamy swą rozpacz. Chciwie wsłuchujemy się w zalewający nas potok nowin, które ani na odrobinę nie przybliżają nas do odpowiedzi na pytanie, jak się Stąd wydostać. Wszyscy o tym marzymy. Ja o tym marzę i wiem, że oni też marzą. Chociaż nikt o tym nie mówi. Ja też o tym nie mówię. To jest zakazane. Za to grozi wykluczenie. Odseparowanie od towarzystwa nudnego i nielubianego, ale tak niezbędnego, jak codzienna porcja popcornu i coca coli. Jedynego pokarmu dla ducha i ciała w Tym Miejscu.

    Poza tym towarzystwem jest już tylko nicość. Nicości boję się bardziej niż bycia Tu. To właśnie przed nią Tu uciekłem. Tak jak inni, którzy Tu są. Wiem o tym, choć oni nie mówią. Czuję to. Wszyscy to czujemy, dlatego milczymy, chociaż usta nam się nie zamykają od ciągłej rozmowy…

    Plączę się bez celu. Jem popcorn i piję colę. Zadzieram głowę nieco do góry, żeby ponad głowami tego ludzkiego mrowia wypatrzeć jakieś wyjście. Nie ma wyjścia. Nie ma okien ani drzwi. Nie można popatrzeć na świat na zewnątrz ani wpuścić trochę  świeżego powietrza.

    Mijają dni, miesiące, stulecia, a ja cały czas niezmiennie wściekły na siebie, że przyszedłem Tu z własnej woli, kręcę się wśród rozbawionego tłumu szukając wyjścia. Wiem, że go nie znajdę. Czy może być jakiekolwiek wyjście z Wszechświata?

    Dante miał rację. Nie ma dla mnie ani dla nich żadnej nadziei.



image


*)    Andrzej Liczmonik, Mroczne blaski,  2013,  za zgodą i na prośbę Autora.


Inne artykuły Andrzeja Liczmonika:

https://www.salon24.pl/u/dobrezycie/893864,andrzej-liczmonik-utwory-wybrane


Istnieje możliwość nabycia książek A. Liczmonika, zamówienia: studioinspiracje(at)interia.pl


-------------------------------------------------------------------------------

Jeżeli masz własne teksty i chciałbyś je opublikować, to nic trudnego. Wystarczy zgłosić taką potrzebę, a ja zajmę się kompleksowym opracowaniem przygotowanego tekstu do druku.

studioinspiracje(at)interia.pl

Wojtek
O mnie Wojtek

O mnie świadczą moje słowa...  .

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka