doku doku
103
BLOG

Recepta na uzdrowienie Polski

doku doku Polityka Obserwuj notkę 4

Wymyśliłem receptę na uzdrowienie Polski. Należy dodać nową możliwość oddania ważnego głosu - oto jest mój genialny pomysł:

Głos przeciwko.

Nadal można by oddać tradycyjny głos za, wg obowiązującej techniki i zasad uznawania ważności głosu. Ale ja proponuję dodać nową kategorię głosów ważnych. Wystarczy zamazać wieloma skreśleniami jedną tylko partię, a wtedy głos uznany jest za ważny - głos przeciwko zamazanej partii. Podczas liczenia głosów głosy ważne przeciw odejmowane są od głosów ważnych za. Potem, oczywiście, przeliczamy głosy zgodnie z zasadami proporcjonalności.

Jeżeli jeden głos spełnia jednocześnie kryteria głosu za i głosu przeciw, to liczy się jak dwa głosy: jeden głos za, drugi głos przeciw.

Zamazanie dwóch partii czyni głos nieważnym, tak samo jak zaznaczenie dwóch kratek za i tak samo jak w innych przypadkach nieważności. Jeśli coś przeoczyłem, to pytajcie.

Przepraszam tych, którzy już tę receptę zauważyli, ale większość nie doczytała, bo umieściłem ją za daleko w poprzedniej notce. Musiałem poprawić ten błąd.

doku
O mnie doku

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka