doku doku
282
BLOG

Nacjonalizm a patriotyzm

doku doku Patriotyzm Obserwuj temat Obserwuj notkę 41

Tyle było na tym forum dyskusji na ten temat, a ja w przebłysku geniuszu wyjaśniłem tę kwestię jednym celnym trafieniem:

Oświecenie na temat historii Polski dała mi lektura obcych historyków... i to nie o Polsce, ale o ludach i narodach Europy, o historii Hanzy, o historii Tatarów, o Szlaku Jedwabnym... tylko tak można mieć szansę zrozumieć historię Polski. Jak każdy Polak, ogłupiony w podstawówce i liceum przez historię polityczną, musiałem odblokować zablokowane przez taką edukację obszary umysłu...

Zastanówcie się, czy chcecie zrozumieć historię i zostać patriotami, czy wolicie być tylko bezmyślnymi nacjonalistami? Oto jest sedno różnic między nacjonalistami i patriotami - z tego wynikają wszystkie patologie nacjonalizmu: z fałszywej wiedzy o własnej historii i z błędnego jej rozumienia.

W naszym programie umieszczam więc punkt o lekturach obowiązkowych dla uczniów szkół powszechnych - wybierzemy najlepsze dzieła obcych historyków i zalecimy je uczniom, aby wyrośli z nich mądrzy patrioci, zamiast takich "patriotów" jakich dzisiaj widzimy na ulicach i "salonach" politycznych.

doku
O mnie doku

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Społeczeństwo