Wciąż przybywa przedpremierowych zamówień na ciężarówkę Tesli. Fot. Tesla.com
Wciąż przybywa przedpremierowych zamówień na ciężarówkę Tesli. Fot. Tesla.com

Tesla wyprodukuje elektryczną ciężarówkę. Ma imponujący zasięg

Redakcja Redakcja Motoryzacja Obserwuj temat Obserwuj notkę 24

Elektryczna ciężarówka Tesla Semi zdobyła największego jak dotąd klienta. Firma kurierska UPS złożyła zamówienie na sto dwadzieścia pięć sztuk innowacyjnego samochodu, który wciąż czeka na swoją premierę.

Przybywa przedpremierowych zamówień na ciężarówkę Tesli. To zaskoczenie dla wielu  ekspertów, którzy nie sądzili, że samochód spotka się z tak dużym zainteresowaniem na rynku. Niewykluczone, że popyt pobudzają zapowiadane imponujące możliwości pojazdu.

Elektryczne ciężarówki Tesli to m.in. zasięg 800 kilometrów na jednym ładowaniu. Zdaniem producenta trzydzieści minut ładowania zapewnić ma zasięg blisko 650 kilometrów. Do tego trzeba dodać szyby odporne na uderzenia, innowacyjny design kabiny i możliwość rozpędzenia się od 0 do 100 kilometrów na godzinę w pięć sekund – bez ładunku. Z ładunkiem ważącym ponad 35 ton Tesla Semi ma się rozpędzać do setki w 20 sekund.

Kto dotąd złożył zamówienia na Teslę Semi? 

Firma kuriera UPS, która korzysta już z aut napędzanych elektrycznością, gazem ziemnym, propanem złożyła zamówienie na 125 egzemplarzy;

Pepsi złożyła drugie jak dotąd co do wielkości zamówienie na 100 ciężarówek Tesli;

Walmart, potentat wśród sieci handlowych, jako jedna z pierwszych dużych firm złożyła zamówienia na ciężarówki Tesli;

Browar Anheuser-Busch zamówił czterdzieści sztuk Tesli Semi;

Dostawca jedzenia Sysco chce pięćdziesięciu ciężarówek;

Firma dostawcza DHL zamówiła dziesięć egzemplarzy Tesli Semi;

Sieć spożywcza Meijer planuje wziąć cztery elektryczne ciężarówki;

Firma transportowa J.B. Hunt: chce kupić „wiele” ciężarówek Semi;

Firma przeprowadzkowa JK Moving chce kupić od Tesli cztery ciężarówki;

Włoska firma logistyczna Fercam i kanadyjska firma logistyczna Fortigo Freight Services oraz firma spedycyjna Flexport zamówiły po jednej ciężarówce. Podobnie firmy transportowe Girteka Logistics, Best Transportation, Mecca & Son Trucking. A firma transportowa Ryder złożyła zamówienie na niesprecyzowaną liczbę pojazdów.

W najtańszej wersji ciężarówka będzie kosztować 150 tysięcy dolarów. Na jednym ładowaniu przejechać ma około 480 kilometrów. Model z zasięgiem 800 km kosztować ma 180 tys. dolarów.


Źródło: businessinsider.com.pl

KW

© Artykuł jest chroniony prawem autorskim. Wykorzystanie tylko pod warunkiem podania linkującego źródła.

Komentarze

Inne tematy w dziale Technologie