Blog
Im bardziej chore Państwo tym więcej w nim praw
Filip Stankiewicz
Filip Stankiewicz Absolwent UG. Pracuję w Orange
0 obserwujących 281 notek 494924 odsłony
Filip Stankiewicz, 9 października 2016 r.

Manipulacje TVN i innych mediów

Manipulacje TVN:

 

1 Według TVN słowa o „najgorszym sorcie” dotyczyły całej opozycji, a dotyczyły jedynie niesłusznie donoszących na Polskę zagranicę.

 

2 Według TVN premier Szydło w USA nie spotkała się z żadnym światowym przywódcą - a spotkała się z sekretarzem generalnym ONZ.

 

3 Według TVN na spotkaniu u marszałka Sejmu z opozycji był tylko lider PSL. Tymczasem był jeszcze przedstawiciel partii KORWIN.

 

4 Według TVN Jarosław Kaczyński powiedział „prawdziwi Polacy dojdą do władzy”. Tymczasem powiedział „wolni Polacy”. http://wiadomosci.wp.pl/kat,1347,title,PiS-Kaczynski-nie-mowil-o-prawdziwych-Polakach,wid,12751307,wiadomosc.html

 

5 TVN zasugerował, że Zbigniew Ziobro podważył działania policji w sprawie sprawców dokonania napisów na grobowcu Bieruta. Tymczasem uznał zatrzymanie i ich ukaranie za dobre. Uznał tylko, że zbędny jest areszt na 48 godzin.

 

6 Fakty TVN powołując się na agencję Bloomberg podały jako fakt, że rok prezydentury Andrzeja Dudy kosztował Polskę 50 mld dolarów, bo tyle z giełdy wycofali inwestorzy. Tymczasem prezydent i w ogóle rządzący mieli niewielki wpływ na decyzje inwestorów. Powołanie się na jakieś źródło nie zwalnia dziennikarzy z oceny czy dana opinia jest obiektywna, powinni również umożliwić odniesienie się do tej krytycznej opinii prezydentowi lub przedstawicielom Kancelarii Prezydenta. http://fakty.tvn24.pl/ogladaj-online,60/bilans-pierwszego-roku-prezydentury-andrzeja-dudy,666249.html

 

7 Szef MON powiedział, że aerokluby wesprą powstające wojska obrony terytorialnej. W 1939 samoloty bez uzbrojenia prowadziły rozpoznanie - nie muszą podlatywać blisko wroga. Fakty TVN stwierdziły, że chodzi też o balony, to wymysł: https://pl.wikipedia.org/wiki/PWS-26

http://fakty.tvn24.pl/ogladaj-online,60/szef-mon-ma-nowe-zadanie-dla-aeroklubow,670384.html

 

8 Fakty TVN podały, że rzecznik MON dostał medal „za odwagę bez walki” - czyli według ich to medal dla żołnierzy. Tymczasem medal ten otrzymało mnóstwo cywilów w tym dziennikarzy i dziennikarze TVN musieli o tym wiedzieć, nie wyjaśnili tego w kolejnych dniach.

 

9 TVN24 zobrazowała debatę o Polsce w europarlamencie zdjęciem na którym sala posiedzeń była pełna europosłów. Tymczasem naprawdę sala posiedzeń świeciła pustkami (było poniżej 70 europosłów).

http://niezalezna.pl/86023-tvn24-sobie-rzeczywistosc-sobie-internauci-wysmiali-stacje

 

10 Według TVN i Polsatu obowiązujące w Polsce prawo dopuszcza aborcję (czyli jak wynika z definicji medycznej zamordowanie dziecka) gdy „płód” jest upośledzony, chory - tymczasem prawo mówi tylko o podejrzeniu („badania prenatalne lub inne przesłanki medyczne wskazują na duże prawdopodobieństwo”) i są dzieci, które miały być chore, a rodzą się zdrowe. Nie podają tego jak sądzę celowo, aby ludzie popierali ten proceder. https://pl.wikipedia.org/wiki/Aborcja_w_Polsce

 

Więcej manipulacji TVN pod tym linkiem:

http://www.citizengo.org/pl/37148-petycja-o-odebranie-koncesji-stacji-telewizyjnej-tvn-i-tvn24-zwracam-sie-do-krrit-o-odebranie

 

Manipulacja „Newsweeka”:Krzysztof Światek o kuriozalnej relacji portalu tygodnika Lisa z gali 35-lecia "TS": Omamy Newsweek.pl. Relacja z gali 35-lecia „Tygodnika Solidarność”, zamieszczona na portalu newsweek.pl, stała się nieudolną karykaturą uroczystości – z nieprawdziwą tezą i informacjami. Autor tekstu ujrzał na gali Jarosława Kaczyńskiego, którego… w Teatrze Polskim nie było. „Tygodnik Solidarność. Jak PiS zakłamuje historię legendarnej gazety” – taki tytuł nosi relacja. A dalej teza, że „tak naprawdę była to rocznica przejęcia tego pisma przez Jarosława Kaczyńskiego w 1989 r.”. Tu się zatrzymajmy. Powyższą bzdurę mógł napisać tylko ktoś, kto nie wziął udziału w gali, ani nie obejrzał relacji w TVP1. A nawet nie przejrzał zdjęć z uroczystości, dostępnych choćby w serwisie PAP. Zobaczyłby wtedy wielki portret Tadeusza Mazowieckiego na ekranie z dopiskiem w jakich latach był redaktorem naczelnym „TS”. Podczas uroczystości uhonorowaliśmy bowiem wszystkich redaktorów naczelnych w historii pisma. O śp. Tadeuszu Mazowieckim, prowadząca galę dziennikarka Anna Popek, powiedziała: „Tadeusz Mazowiecki w najtrudniejszym, bo jeszcze komunistycznym okresie, zbudował zespół i wyznaczył linię pisma. Musiał też walczyć o papier – wtedy przydziałowy, oraz z cenzurą o przestrzeń dla wolnego słowa. Prowadził pismo od kwietnia 1981 r do stanu wojennego i ponownie – po roku 1989 roku, aż do momentu powołania go na stanowisko premiera”.

http://www.tysol.pl/a1175-Omamy-newsweek-pl

 

Manipulacji „Gazety Wyborczej” nie będzie z braku czasu ;)

 

Filip Stankiewicz

Skomentuj Obserwuj notkę Napisz notkę Zgłoś nadużycie
NEWSY - TOP 5

O mnie

Konkretny. Uczciwy. Konsekwentny. Zależy mi na Polsce.

Ostatnie notki

Ostatnie komentarze

  • W harmonogramy rządu PO-PSL zbytnio bym nie wierzył. Mieli nie podwyższać podatków, wieku...
  • Oczywiście nie wszystko da się przewidzieć, ale Caracale są nieopancerzone, mają małą...
  • Jeśli Rosja nas zaatakuje to będzie zmasowany pancernych zagonów z potężnym wsparciem...

Tematy w dziale