Informator TV-Sat CCTV WLAN Informator TV-Sat CCTV WLAN
509
BLOG

Koniec „głupich” telewizorów

Informator TV-Sat CCTV WLAN Informator TV-Sat CCTV WLAN Technologie Obserwuj notkę 3

„Bardzo chciał zrobić dla telewizji to co zrobił dla komputerów, odtwarzaczy muzycznych i telefonów: uczynić je proste i eleganckie” - tak o ostatnich pomysłach Stev'a Jobs'a napisał jego biograf Walter Isaacson.
28 listopada portal Foxnews podał, że ostatni produkt Jobs'a wejdzie na rynek w lecie 2012 roku i będzie to właśnie telewizor nowej generacji. Jest to zbieżne z informacjami, które pojawiły się w internecie w ostatnich dniach 2011 roku o tym, że Apple rozmawia z dostawcami podzespołów celem uruchomienia produkcji nowych 32 i 37- calowych telewizorów.
Jaki może być nowy telewizor Apple? „Wyobraź sobie 50-calowego iPada” - tak kiedyś o telewizorach przyszłości powiedział Jobs. Jeśli do tego dodamy wyposażenie w funkcją rozpoznawania głosu (Siri), technologię rozpoznawania gestu (Wii i Kinnect) oraz aplikacje dla iPhone - to rzeczywiście Apple może dokonać przełomu w odbiornikach telewizyjnych.

Co w tej sytuacji robi konkurencja?

Google robi wszystko, by nie powtórzyć błędu z Facebook'iem i nie musieć odrabiać straconego dystansu.
„Do lata roku 2012, większość telewizorów na półkach sklepowych wyposażona będzie w platformę Google TV” - powiedział w listopadzie w Paryżu Eric Schmidt – dyrektor zarządzający internetowego giganta.
W przypadku Google prace nad nowym telewizorem mogą iść dwutorowo, z jednej strony obecni potentaci telewizyjnego rynku (Samsung, Sony, LG) mogą przygotowywać, na bazie systemu Android, produkty zgodne z filozofią Google'a, a z drugiej - po zakupie Motoroli - firma ma potencjał na produkowanie własnych urządzeń.
 
 
   
Kto wyznaczy kierunek rozwoju interaktywnej telewizji?
 
 
Testem pomysłów Google'a będą targi CES w Las Vegas, rozpoczynające się 10 stycznia. Jeśli czołowi producenci przedstawią rozwiązania telewizorów zgodne z koncepcją Google TV, będzie to oznaczało wygranie pierwszego etapu wyścigu z Apple.

Dobiega końca czas, w którym telewizor służył jedynie do odbioru programów telewizyjnych. Nowa generacja telewizorów, produkowana dla telewizji Google i Apple, to zaawansowane komputery wyposażone w systemy operacyjne i telekomunikacyjne.
To rodzi nowe wyzwanie dla ludzkości: obywatelu, nie bądź głupszy od swojego telewizora.
 
 
Uniwersalizacja - nowe standardy telewizji uczynią ją dostępną na telewizorach, tabletach i smartfonach
źródło:www.apple.com
 
 
Telewizory nowej generacji będą elementem telewizji interaktywnej, nad taką formuła telewizji pracują równolegle Google i Apple. Telewizja interaktywna połączy obecną telewizję i Internet, w większości będzie rozprowadzana poprzez sieć. Telewidz będzie miał dostęp do nowych usług, takich jak: wideo na żądanie (VoD), interaktywne gry, elektroniczne gazety, filmy YouTube, albumy zdjęć. Będzie mógł również obejrzeć dowolną audycję przechowywana w archiwach nadawcy. Wybieranie programów telewizyjnych oraz nowych usług będzie możliwe za pomocą portali tematycznych (tak jak obecnie w Internecie).
iTV zmienia tradycyjny model pasywnego przekazywania treści - w model, gdzie odbiorca w głównej mierze decyduje, w jakiej formie chce oglądać nadawane programy.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Technologie