ioki ioki
176
BLOG

Masło czy margaryna.

ioki ioki Rozmaitości Obserwuj notkę 13
Zaskakuje mnie pomysłowość ludzka aby cos sprzedać. To co niektórzy robią to prawdziwa sztuka manipulacji.

Przykładowa margaryna zawiera olej palmowy. Ja szukam produktów bez oleju palmowego ale producenci wiedzą że są tacy jak ja. I są przygotowani. Pierwszym ze sposobów jest dodatek oleju lnianego słonecznikowego czy kokosowego. Palmowy jest na ostatnim miejscu co daje wrażenie ze jest go najmniej. Kolejny sposób to procenty- olej słonecznikowy 24%, kokosowy 4%, i palmowy (bez podania %). Co daje wrażenia ze jest go najmniej a wychodzi, że jest go 72%. Kolejny sposób to synonimy. Margaryna zawiera olej kokosowy, słonecznikowy, a dodatkowo tłuszcz palmowy. Tak jakby tłuszcz nie byl olejem. A przecież jest. 

Jeśli się szuka margaryny bez oleju palmowego to na pewno się producent tym pochwali pisząc:"bez oleju palmowego" itp. Zupki chińskie też zawierają olej palmowy. Jest chyba tylko jeden rodzaj zupek chińskich na rynku bez oleju palmowego i też się tym chwalą.

Kolejny sposób to miód. Miód z Unii Europejskiej jest dla mnie ok, ale z poza UE nie chcę bo podejrzewam że może być np. z Chin a jestem do takiego miodu uprzedzony. Wiec piszą tak: A- miód z UE, B- miód z poza UE. Jeszcze nigdy nie spotkałem literki A, choć nie wykluczam że czasami produkują i może  rozprowadzają po znajomych. Albo mieszanka miodów z UE i z poza UE. Czyli np. w beczce miodu spoza UE jest kropelka miodu z UE i już jest mieszanka ;). 

Sposobów ukrycia tego co się chce jest na pewno więcej. Ostatnio popularne stało się kupowanie jajek od kur z chowu ściółkowego lub otwartego wybiegu. Pytanie z jakiego chowu jest proszek jajeczny do produkcji ciastek czy makaronów? Myślę że klatki królują.

Fosforany i różne kleje to jeden z ważniejszych składników mięsa. Nastrzykiwarka to jedna z ważniejszych maszyn w przeróbce mięsa. Produkcję parówki  trudno opisać trzeba obejrzeć na filmiku. Oczywiście wszystko na ladzie wygląda smacznie. W razie wątpliwości trzeba poczęstować czworonoga. One nie są podatne na manipulację i jak czegoś nie będą chciały jeść to znak że i my nie powinniśmy:)





ioki
O mnie ioki

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Rozmaitości