Iwo Matecki Iwo Matecki
205
BLOG

Z „Wolności” odchodziłem po cichu

Iwo Matecki Iwo Matecki Sejm i Senat Obserwuj temat Obserwuj notkę 2

Będąc konserwatywnym liberałem nie wyobrażałem sobie, by działać w ugrupowaniu innym niż KORWiN, w którym działałem przez dwa lata. Poznając poglądy członków partii i jej liderów zauważyłem, że profil partii stanowczo przesunął się w kierunku libertarianizmu, konserwatyzm zostawiając tylko w sferze deklaracji i bannerów. Nic dziwnego, liderem ruchu jest facet, który (moim zdaniem) konserwatyzm traktował jako przydatne narzędzie, ale wcale się z nim nie identyfikował. Zgodnie z zasadą „dawaj przykład, a nie wykład” tak też zmieniał się profil partii. W obawie, że stanę się elementem środowiska o idei coraz bliższej do „Ruchu Palikota” podjąłem decyzję, by zrezygnować z członkostwa w Wolności. Wygląda na to, że dobrze zrobiłem... 

Wieść o Grzegorzu G. jest smutna dla partii, w której szeregach jest wiele wartościowych, ideowych osób. Na chłopski rozum, Wolność stanie się jeszcze mniej konserwatywna, bo nie wyobrażam sobie, że osoby o konserwatywnych poglądach dalej będą wspierać tę ekipę. 

JKM niezaprzeczalnie jest dla wielu źródłem wiedzy o ruchu wolnościowym i współautorem sukcesu tego sposobu myślenia w ostatniej dekadzie. Jest też jednak największym problemem tego środowiska. Czasem można przymknąć oko na małą kontrowersję. Niestety u JKM granicząca z absurdem wypowiedź to absolutna norma. Natomiast sposób w jaki odpowiedział dziewczynie uwiedzionej przez Grzegorza G. jest po prostu skandaliczny: Jak można kobiecie, zarażonej KIŁĄ przez Pańskiego współpracownika, powiedzieć, że to jej prywatna sprawa i nie wyciągnąć konsekwencji od sprawcy? To mówi facet "honorowo" policzkujący człowieka, który dwadzieścia lat wcześniej nie przyznał się do winy? 

TO JEST KONSERWATYZM???

TO JEST OBRZYDLISTWO!!!

Wiele lat temu podobnie jak wielu przede mną miałem nieprzyjemność obudzić się ze snu o idei konserwatywno-liberalnej w wykonaniu JKM. Liczyłem, że JKM przynajmniej przyciągnie odpowiednich ludzi do partii i jakoś to będzie. Jednak jego osobowość psuje wszystko i ideowcem w ugrupowaniach JKM jest coraz ciężej pozostać. Mimo że idea konserwatywno-liberalna jest najlepszą z możliwych, to osoba JKM stanowczo nie. 

Ja znalazłem swoje miejsce w Ruchu Kukiza, z którym działają stare środowiska konserwatywno-liberalne. Liczę, że moja obecność w ruchu Kukiz'15 oraz innych osób o podobnych poglądach sprawi, że odpowiedni program stanie się podstawą tego ruchu. Może trochę to potrwa, przeżyję. Kropla drąży skałę. Mam jednak przekonanie, że to i tak lepsze rozwiązanie niż pracowanie na lidera, który regularnie kompromituje głoszone przez siebie idee i ugrupowania.

Iwo Matecki
O mnie Iwo Matecki

Z wykształcenia jestem politologiem oraz ekonomistą. Przez 8 lat byłem radnym miasta, z którego pochodzę. Polska zmienia się w kierunku, który nieuchronnie zmierza do katastrofy. Czy nie czas to zatrzymać?

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka