Huffington Post zostało kupione za 315 milionów dolarów przez koncern AOL. Portal prowadzony przez Ariannę Huffington powstał w maju 2005. Zaczynali podobnie jak my – tworząc serwis internetowy z grupą dziennikarzy piszących blogi społeczno-polityczne. Z czasem zaczęli się rozwijać i wprowadzać inne tematy. Dopraszali kolejnych autorów. Dziś blogują tam i amerykańskie gwiazdy komentatorskie i naukowcy, znani artyści i celebryci. Ale blogi mogą zakładać tylko ci, których akceptuje bądź zaprosi redakcja. Także fora dyskusyjne są moderowane w ten sposób, że najpierw czytają je admini a potem dopuszczają do publikacji.
HuffPost z czasem zatrudnił reporterów i zaczął agregować newsy z różnych innych serwisów. Dziś jest jednym z podstawowych źródeł informacji i komentarzy w Ameryce.
Dzisiaj Huffington Post odwiedzane jest przez 25 milionów unikalnych użytkowników. AOL uznał, że chce włączyć firmę Arianny Huffington do swojej sieci i dzięki temu powrócić do gry jako dostarczyciel informacji. Za równie ważne uznają posiadanie aktywnej społeczności, bo to jest dzisiaj bardzo pożądane w biznesie internetowym.
W czasie, gdy w Stanach Zjednoczonych zamknięto już wiele zasłużonych, znanych o wielkiej tradycji gazet i zamyka się kolejne, serwisy społecznościowe kwitną.
Zwrócę uwagę, że Huffington Post ma 25 milionów unikalnych użytkowników. Salon24.pl ma jeden milion unikalnych użytkowników. HuffPost czytany jest jednak w dużo większym kraju i na całym świecie, gdzie używa się języka angielskiego. I liczbą użytkowników Internetu jest znacznie większa niż w Polsce.
Mogę przy okazji już zapowiedzieć, że w ciągu kilku tygodni Salon24 znacznie rozszerzy zakres swojej działalności. Kończymy przygotowania do uruchomienia kilku nowych projektów. Szczegóły wkrótce.
Autor podcastu Układ Otwarty. Prezes niezależnego think tanku Instytut Wolności
Nowości od blogera
Inne tematy w dziale Gospodarka