jan mak jan mak
1305
BLOG

Der Oberste Gerichtshof für Polen

jan mak jan mak Sądownictwo Obserwuj temat Obserwuj notkę 49


"Niech się gazeta „Neues Deutschland” 

wstrzyma z wstępniakiem o pomocy

bo tu są ludzie którzy jeszcze

budzą się z krzykiem w środku nocy."


Zawsze miałem wrażenie że prof. Gersdorf, była I prezes Sądu Najwyższego, nie jest tytanem intelektu, i zastanawiało mnie, jak taka osoba mogła trafić na stanowisko I Prezesa Sądu Najwyższego. Lepszych nie mieli? Jej zwolennicy, jako ikony obrony sądownictwa III RP, od dawna mają problem z jej zaskakującymi zachowaniami, które odbierają powagę całej dętej sprawie. Jej ostatni wyjazd do Niemiec i ogłoszenie, że będzie "I prezesem na uchodźstwie" to już klasyczny strzał w stopę obrońców postkomunistycznego sądownictwa.  


Rezydujący w Niemczech Sąd Najwyższy pewnie będzie się mieścił w budynku z napisem "Der Oberste Gerichtshof für Polen": Polakom na pewno będzie się to właściwie kojarzyć. W Niemczech pewnie nie wiedzą, że angażują się w obronę sądownictwa, które bez zasadniczych zmian, bez żadnej lustracji i dekomunizacji wywodzi się wprost z z systemu komunistycznego. Albo wiedzą – i tak im po prostu pasuje. Ale powinni wiedzieć, że jeszcze nie nadszedł ten czas, żeby system sądownictwa dla Polski ustanawiany był w otwarty sposób przez Niemców,  "bo tu są ludzie którzy jeszcze budzą się z krzykiem w środku nocy".*


---------------------

* Ci którzy mocno w swoich sercach przeżywali solidarność, wiedzą skąd pochodzi powyższy cytat. Ja jeszcze mam w uszach tembr głosu Garczarka w gdańskiej Hali Olivii, a także krzyki mojego ojca po nocach. 

**Tu można posłuchać tamtej piosenki https://www.youtube.com/watch?v=dutgGRbvXdw

jan mak
O mnie jan mak

Zawodowo jestem matematykiem, informatykiem i logikiem. Od 1982 amatorsko zajmuję się publicystyką. Od 1992 działam też w sferze gospodarki.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Społeczeństwo