Chevrolet GNU
Chevrolet GNU
kejow kejow
2995
BLOG

Technologia akmulatorów do samochodów elektrycznych EV

kejow kejow Technologie Obserwuj notkę 2

UE popiera baterie do samochodów

Konsorcjum koordynowane przez Better Place i tym Renault SA, Continental, Ernst & Young, TÜV Rheinland, KEMA i pięciu wiodących instytucji europejskich ogłosiła formalne zatwierdzenie przez Komisję Europejską KE  program R& D aby ułatwić dla europejskich samochodów i producentów baterii na budowę elektryczny samochody z zasilaniem baterii. EASYBAT to pierwszy projekt na przełączanie baterii elektrycznych do samochodów .

Produkcja chińskich baterii

 

Model Nominal Voltage (V) Capacity/ Cell(Ah) External dimension Weight Approx(kg)
Length(mm) Width(mm) Height(mm)
1 3.2 100 160 50 282 3.5
2 3.2 200 220 58 330 6.7
3 48 200 442 475 335 107.2
4 48 300 642 610 287 168
5 72 100 322 610 287 84
6 72 200 442 706 335 160.8
7 72 300 642 910 287 252
8 144 200 882 706 335 321.6
9 288 100 642 1210 287 336
10 288 200 882 1402 335 643.2
11 312 100 642 1310 287 364
12 312 200 882 1518 335 696.8
13 340 100 962 960 287 399
14 340 200 1322 1112 335 763.8

Bon Rex LiFePO4

Przeróbki tradycyjnych samochodów

photo

Fiat 600 conversion

 

   
Model NO.:  LiFePO4
Company: Bon Rex Industrial Limited
 
 
 
 9 mitów o samochodach elektrycznych EV

Richard Canny (wcześniej pracował 25 lat dla Forda) szef firmy Think City plug-in car (thinkev.com), (firma posiada siec samochodów elektrycznych w rożnych miastach europy) postanowił się wypowiedzieć o 9 mitach na temat samochodów elektrycznych.



1.Samochody elektryczne tylko przenoszą zanieczyszczenie poza miasta.
Nieprawda:
Samochody elektryczne są 3 do 5 razy sprawniejsze niż zwykłe auta. Przy wytwarzaniu energii z źródeł odnawialnych i ekologicznych są dużo czystsze i bardziej ekologiczne niż samochody które produkują spaliny w mieście.

2.Klienci nigdy nie kupią samochodu o zasięgu mniejszym niż 200 mil.
Nieprawda:
Ludzie muszą sie przyzwyczaić do jeżdżenia samochodami elektrycznymi (w tym do pracy, ewentualnie po mieście na krótkie dystanse). Wtedy będzie to sytuacja jak z ładowaniem komórek, włączasz na noc do ładowania i rano jest naładowany do pełna. Im więcej będzie samochodów tym więcej infrastruktury. Nasze samochody posiadają specjalny tryb szybkiego ładowania pozwalający naładować do 80% w zaledwie 15 minut, w przypadku rzadkiej sytuacji kiedy ktoś musi przejechać ponad 100 mil w ciągu jednego dnia.


3.Akumulatory nie są na tyle wytrzymałe
Nieprawda:
Akumulatory są projektowane na to by wytrzymać 10 lat lub 100,000 mil. Są samochody które już jeżdżą 10 lat po drogach i nie mają problemów z akumulatorami, a nowa technologia baterii litowo-jonowych ciągle się rozwija.

4. Jest za mało elektrowni
Nieprawda:
Elektrownie mają duży zapas mocy w tzw godzinach poza szczytowych. Wystarczy aby samochody EV miały system inteligentnego ładowania. Dodatkowo samochody EV mogą pomóc uzyskać sieci energetycznej lepszą wydajność i stabilność stając się swoistego rodzaju rezerwą energii.

5.Zabraknie Litu
Nieprawda:
Obecnie większość Litu pochodzi z wyschniętych jezior w Południowej Ameryce. Poza tym jest wiele innych źródeł Litu choć nieco trudniejszych w wydobyciu. W najbliższych latach na pewno nie zabraknie litu. Trwają także prace na innymi rodzajami bateri np cynkowych i niklowych. Dużo litu jest także poddawane recyklingowi.

6.Pierw musi powstać infrastruktura
Nieprawda:
Aby powstała infrastruktura muszą być najpierw samochody. Nikt nie zbuduje infrastruktury jeśli nie będzie wystarczającej ilości samochodów, bo ludzie uznają to za marnotrawstwo.

7.Samochody elektryczne nie są bezpieczne
Nieprawda:
Samochody elektryczne przechodzą takie same testy bezpieczeństwa jak zwykłe samochody.

8.Technologia jest zbyt skomplikowana
Nieprawda:
Silnik elektryczny ma mniej ruchomych części niż zwykły silnik. Nie potrzeba zmian oleju ani częstych wizyt serwisowych. Pierwsza wizyta jest zaplanowana dopiero po 40,000 mil.

9.Szybkie ładowanie spowoduje szybkie zużycie
Nieprawda:
Nowe rodzaje baterii mogą być ładowane w tak krótki czasie. Ważne jest żeby monitorować temperaturę baterii podczas ładowania jak i nie ładować do więcej niż 80% pojemności. Poza tym uważam ze jest to sporadyczna sytuacja a 95% samochodów będzie ładowana przez noc a szybkie ładowanie będzie tylko opcją w sytuacji awaryjnej.

Koszt przeróbki auta tradycyjnnego na elektryczne w Polsce

We własnym zakresie, z gorszymi parametrami, cena przeróbki mniejszego auta spokojnie zmieści się w 10 tyś.zł - używany silnik, mała pojemność akumulatorów (nowych) itp..

1. Odpowiedzi na instruktażowe i projektowe pytania, ilości i rodzaju dobieranych materiałów, wycena itp. - to już konsulting,a on od 01- stycznia 2010r. jest płatny, bo już mnie nie stać na darmową pracę, i tak:

Odpowiedź na list z pytaniami instruktażowymi, to jest kwota 499,-zł brutto (na fakturę) - jeśli zajmuje mi czasu poniżej 1 godz. lekcyjnej z przygotowaniem (niektóre pytania bywają tańsze, ale wówczas pojawiają się następne, wówczas dojdą do kwoty).
Wizyta u mnie 1 godz. lekcyjna - konsulting przy aucie EV z przejażdżką EV (ja lub mój pracownik za kierownicą) za 1 osobę kosztuje 499,-zł. brutto (na fakturę).

Po co płacić innym warsztatom za naukę na samochodzie klienta i w sumie wyjdą ogromne kwoty (często rozłożone w czasie); lepiej skorzystać z mojego wieloletniego doświadczenia, a na moich autach EV przejechałem już ponad 300 tyś. km.

2. Akumulatory TROJAN T-105 (po 6V/225Ah/20h - 14 sztuk (komplet do auta, prawidłowo przygotowane do eksploatacji) - cena 6999,-zł (brutto).

Akumulatory TROJAN T-1275 (po 12V/150Ah/20h) - 7 sztuk (komplet do auta, prawidłowo przygotowane do eksploatacji) - cena 5498,-zł (brutto)

Zasięg auta EV zależy ok. od kwadratu pojemności energetycznej akumulatorów kwasowych (np.: TROJAN), zaś pojemność tych akumulatorów

kwasowych zależy mocno od prądu i od temperatury (na każde 9 st.C pojemność zmienia się o 10%)

 i np.: zasięg 100 km na poziomej drodze (ok. 50 km/h) latem na kwasowych da zasięg ok. 30 km zimą (i zależy od wielkości mrozu).

3. Akumulatory litowe (każda pojemność nadająca się do pojazdu EV) - przykładowa cena za ogniwo 100Ah napięcie znamionowe po 3,2V LiFePO4

lub 100Ah Litowo-Polimerowe po 3,7V - od ok. 450,-zł do 720,-zł netto + VAT / za 1 sztukę (u mnie mają odpowiednią jakość i są prawidłowo

przygotowane do eksploatacji.

Ogniw do auta EV trzeba optymalnie od 32 sztuk do 44 sztuk (w zależności od dobrania zasilania i od rodzaju akumulatorów, chyba że jest miejsce

 i chcemy powiększyć zasięg, to wówczas mnożymy ilość przez 1,5 lub przez 2, lub przez 2,5 itd..

Pojemność akumulatorów litowych jest dość stabilna w porównaniu do akumulatorów kwasowych.

4. Elektryczna pompa podciśnienia 12V do wspomagania hamulców - cena ok. 800,-zł. (brutto)

5. Do tego: 

- silnik elektryczny lub zespół silnikowy, regulator-sterownik prądu silnika (prędkości), stycznik 80V/250A (koniecznie DC), zadajnik prędkości (potencjometr

w obudowie) z możliwością zahaczenia linki gazu, prostownik itp.; 

-  wszystko co potrzebne jest u mnie - prawidłowo sprawdzone i prawidłowo przygotowane do eksploatacji - po najkorzystniejszych cenach, bo jestem propagatorem EV w Polsce.

- także wykonamy płytę mocującą silnik do skrzyni biegów przygotowaną do montażu oryginalnego sprzęgła.

   
 

 Link http://www.samochodyelektryczne.az.pl/

Podsumowanie

Tankując samochody nabijamy coraz większą kasę wielkim eksporterom ropy (Rosja, Arabia Saudyjska, Wenezuela, Iran) i koncernom naftowym, jednocześnie przyczyniając się do zanieczyszczenia środowiska i globalnego ocieplenia. W obliczu tych problemów samochód elektryczny wydaje się idealną propozycją, szczególnie dla USA i większości krajów UE zmuszonych do importowania drogiej ropy.

Czym się różni silnik elektryczny od spalinowego? Jest lepszy. Cichszy, prostszy w konstrukcji, łatwy do sterowania, bardziej niezawodny. Oferuje stały, wysoki moment już od najniższych obrotów. Posiada tylko jedną wadę – potrzebuje energii elektrycznej, której magazynowanie na pokładzie auta nie jest łatwe. Mimo znacznego postępu technologicznego akumulatory są wciąż ciężkie, drogie, długo się ładują i nie zapewniają zbyt dużego zasięgu. Źródłem energii mogą też być ogniwa paliwowe – urządzenia w których wodór jest zamieniany w prąd elektryczny. Wciąż jednak wytwarzanie, przechowywanie i transport wodoru wiąże się z wieloma nierozwiązanymi problemami technicznymi. Mimo tych przeciwności koncern GM udowodnił, że można zbudować sensowne auto elektryczne…

 

Kejow

kejow
O mnie kejow

Działam głównie w samotności piszę pracuję - staram się robić to co lubię. Poszukuję nowości przy pewnym konserwatywnym podejściu i racjonalnym spojrzeniu - ale nie omijam słowa fantazja. lex brevem esse oportet quo facilius ab imperitis teneatur - przepis prawny powinien być zwięzły, aby ludzie z nim nie obeznani tym łatwiej go przestrzegali, łatwiej mogli go zapamiętać ------------------------

Nowości od blogera

Komentarze

Pokaż komentarze (2)

Inne tematy w dziale Technologie