Jolanta Łaba
Jolanta Łaba
Jorlanda Jorlanda
114
BLOG

Bałagan okiem dziecka

Jorlanda Jorlanda Rodzina Obserwuj temat Obserwuj notkę 4

W dobie pandemii ważna jest kreatywność. Taka jaką mają wszystkie dzieci.

Dziś myślę o tym z wdzięcznością zaczynając nowy dzień.

Warto czasem spojrzeć na świat oczami dziecka. Bo właśnie wyobraźnia mojej najmłodszej córeczki wczoraj "zrobiła mi dzień".

*

Posprzątałam na poddaszu, gdzie organizuję "Szkołę na strychu". Rano wstałam, krzątałam się po kuchni, szykując śniadanie i spisując wieści od belfrów z dziennika elektronicznego. Moja najmłodsza córka zniknęła gdzieś na jakieś pół godzinki.

Po śniadaniu weszłam na strych, gdzie miałam włączyć synowi komputer do lekcji on line.

I zobaczyłam ... armagedon.

STOS pluszaków, koców, pudełek, no wszystkiego... zagracał wejście i niczym barykada nie pozwalał mi przejść do biurek. 

- Zosia, na litość boską, coś ty tam narobiła? - zapytałam dywersantkę.

- Najazd pluszaków, bo ja dziś się nie uczę!!! - dobiegło mnie stanowcze słowo dnia.

Mrucząc pod nosem starosłowiańskie zaklęcia przeciwpluszakowe, zaczęłam sprzątać ten bałagan, żeby przejść do biurek i uruchomić stanowisko edukacyjne. Bałagan - bo tak ja to widziałam.

I kiedy odgarnęłam pierwszą pryzmę miśków, pand, fok i tygrysków, odkryłam coś.

Zabawki były poukładane w grupach. A między nimi były karteczki z napisami: matematyka, balet, logo retmika (zapis oryg.), ruwnowaga(zapis oryg.), gitara, kun kfu (zapis oryg.), polski, karate, plastyka. A na koniu bujanym : jazda (I dwóch jeźdźców- pies i miś).

image


Nadepnęłam z wrażenia na stertę piesków skupioną wokół karteluszka "muzyka" i coś zaczęło szczekać i śpiewać. Po angielsku....

No genialne - pomyślałam - A ja sądziłam, że to bałagan. Przecież to szkoła!


image


Śmiałam się głośno tego ranka. I dziś chcę podzielić się tym obrazem z Wami.


Spójrzcie na świat oczami dziecka. Wtedy w stercie pluszaków ujrzycie szkołę na strychu. Gdzie oprócz matmy i polskiego ćwiczy się sztuki walki i grę na gitarze i muzykę z psem szczekającym po angielsku.

A w bałaganie spraw dookoła, może ujrzycie też jakąś lekcję?

W sumie dobra to lekcja. Otworzyła mi oczy. 

Dobrego dnia.

"Fantazja" Fasolki

#silniduchem

#miedzyciszaanadzieja


P.S. Od dziś zapraszam tylko do moich tekstów na Salonie.

Nadal trwa przygoda z porannymi medytacjami - zapraszam więc chętnych o poranku do Między ciszą a nadzieją

Teksty Mariana Antonika można znaleźć na Homo Viator. W drodze do sedna

Teksty Elżbiety Nogi można czytać na Wszystkie wschody słońca

Serdecznie zapraszamy i do zobaczenia!

Jola Łaba




Jorlanda
O mnie Jorlanda

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Społeczeństwo