kameleon kameleon
285
BLOG

"Druga?"-"W sześć dwa" - CVR -Tu154m101

kameleon kameleon Katastrofa smoleńska Obserwuj temat Obserwuj notkę 8

W swej ostatniej notce  próbowałam zmierzyć się z odczytaniem krótkiego fragmentu nagrania zapisu z CVR.

Biegli PW (najnowszy stenogram) wpisali w swym odczycie takie frazy:

8:38:35.429 - "Słucham?"

8:38:36.117 - "300..." - Dowódca


Bloger Qwerty słyszał "wlot" i "trzy dwa", ja " klap" i "trzy dwa".

Wszystkie trzy odsłuchy różniły się.

Nie ma ludzi nieomylnych, czasem każdy popełni jakiś błąd.

Bloger Michał Jaworski musiał ze mnie zadrwić, że słucham zapisu z lotu innego samolotu, bo w Tupolewie nie było ustawienia klap na trzy dwa.Wiem jakie informacje są w zapisie z CVR o nastawach klap-15, 28,36.

Zapomniał wół jak cielęciem był i latał długi czas 12 metrów nad brzozą;)

Postanowiłam, że się nie poddam i bardziej "dociekliwie" zajmę się tym fragmentem.Skasowałam tamtą notkę i zajęłam się tymi frazami od początku.

Wydawać by się mogło po odszumieniu wstępnym, że głośne wypowiedzi powinny być dobrze zrozumiałe.

Jednak w tym przypadku, a nie jest on wyjątkiem w zapisie z CVR, zmieniono wysokości dżwięku i  częściowo go zniekształcono. Niby głośne wypowiedzi, a ich odczyt nie jest wcale prosty.Czasem te "schowane"w dżwięku, jak te o wyjściu z kręgu , łatwiej odczytać niż te z "pierwszego planu".


Co więc znajduje się w tym fragmencie?

Moim zdaniem:

8:38:35.429 -"Druga?"

8:38:36.117 -"W sześć dwa"


Tutaj "druga?"

http://uploadfile.pl/pokaz/1763773---syn5.html


Tu " w sześć dwa":

http://uploadfile.pl/pokaz/1763775---t3or.html


Czego mogły dotyczyć te wypowiedzi po wyjściu samolotu z kręgu?

Dotyczyły informacji o  rozmieszczeniu dalszej radiolatarni-drugiej- (odległość od progu pasa -6,2 km)?

Jak tam te dwie NDB były rozmieszczone dnia 10.04.2010?

Może Wy odczytacie te wypowiedzi inaczej?


Pomimo próśb, żeby ktoś znający się na lotnictwie pomógł mi w weryfikowaniu moich odsłuchów, niestety muszę działać sama.

Pytałam kilku znanych tu na S24 osobników o konsultację, z marnym skutkiem.Olali mnie mundrale.

Chłopaki cfitowe sum najmundrzejsze, wszystko już wiedzom, wszystko jest jasne dla nich jak słońce, więc po co grzebać w zapisach dżwiękowych?Ich "prawda" została przecież ogłoszona i puszczona w eter już 10.04.2010.


CDN

ps.Proszę Adminów o umieszczenie notki w temacie"Katastrofa smoleńska".


kameleon
O mnie kameleon

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka