Muza - Joanna Jaworska
Muza - Joanna Jaworska
Zygmunt Jan Prusiński Zygmunt Jan Prusiński
78
BLOG

Tajemne obcowanie - część X

Zygmunt Jan Prusiński Zygmunt Jan Prusiński Wiersze Obserwuj temat Obserwuj notkę 0

TAJEMNE OBCOWANIE - część dziesiąta
Dział: Kultura Temat: Literatura


Zygmunt Jan Prusiński


DOTYK - JASKÓŁCZY TANIEC

Motto: Niech iskrzy ta miłość z wierszy
ale dokonamy to na żywo w nagiej obsadzie.


Wracam kontynuując otwieranie stron
układam w książce (Tajemne obcowanie)
niech dojrzewa niech będzie lekarstwem.

Zostań dla mnie różą na wietrze
wzbogacaj ten odbiór ze mną
jestem szalonym kochankiem -
skupiam drzewa i łąki i zachód słońca
bo cię kocham w każdym miejscu.

Uwierz tym poczynaniom - nie gaś
światła i promieni niech się spotkają
niech się burzą kiedy w tobie jestem...




DOTYK - ZAPRASZAM DO BLUSZCZOWEGO BLUESA

Motto: Uwierz tym poczynaniom - nie gaś
światła i promieni niech się spotkają
niech się burzą kiedy w tobie jestem...


Być w tobie chociaż przez chwilę
moje poznanie jest jak sztylet
musisz w to uwierzyć przekonać się
że to nie żart a płynność źródeł.

Obejmę cię niech iskry świętują
intymny karnawał wobec oddania
twoje skupienie to jak choinka
rosnąca w moich korzeniach czułych.

Odnieść się - bądź mi kobietą która
czeka na mnie w progu podniecona
dam ci więcej wobec tychże dźwięków
- będziesz szczęśliwa i piękna...




DOTYK - ŁAGODNE OTOCZENIE POŚRÓD RÓŻ

Motto: Być w tobie chociaż przez chwilę
moje poznanie jest jak sztylet
musisz w to uwierzyć przekonać się
że to nie żart a płynność źródeł.


Jest taka prawda która wije się jak wąż
oplata twe myśli tylko te o mnie -
umiem wytworzyć soczysty ruch
odwróć się zrobimy to od tyłu...

Wytworzymy dla siebie słodycz nocy
później szczęśliwość rozrzucisz na strony
sprzyjam ci wedle przyjaźni słów -
odbieram co jedynie piękno z miłości.

Takie łagodne otoczenie pośród róż
sprzyja nam każdego dnia - wychodzisz
na próg uśmiechnięta witać swojego
kochanka i zaraz drżysz jak listek...




DOTYK - ONIRYCZNIE TWORZĘ


Tak mi się zdaje żem nieświadom
a jednak powstają takowe zapisy
jest w nich zarys jakby ten ktoś
życzył sobie w śnie przeżywać miłość
i tak posiadam przewagę jako człowiek
wrześniowy z ostatniego dnia
bo mam najpiękniejsze sny erotyczne
z tobą Joanno – i dzień mi płynie
jakby wszystkie furtki ogrodów
były otwarte i wstępuję tam szukając
ciebie i znajduję a potem opowiadam
dzieje przypadku zdrowego powietrza –
połóż się na brzuchu taki widok nastraja
moją męskość – uwielbiam ten nagi
widok wiedząc że czekasz by rozpocząć
punkt po punkcie rozpieszczać elementy
względem piękna dla piękna zmieniając
ułożenia a słodki wiatr pomaga –

czy czujesz wstąpienie Zygmunta…




DOTYK - DWIE TRUSKAWKI


Zachowałem tylko dwie dla nas
byłem pewny że zajdziesz
to po jednej skosztujemy
przy lampce wina – zjadłem
najpierw jedną a potem i drugą
i tyle po gościnie zostało
następnym razem pójdziemy
do znajomych posiadają sporą
działkę – najemy się truskawek
do syta a za każdą buziak
będzie sprawiedliwie i kokietliwie
namieszam ci w głowie – gdzie
tyle całusów dostaniesz…?

Truskawkowe chwile w miłości
mają intymną serdeczność…




DOTYK - ZAISTE WYJĄTKOWO


Wiem że tam przyjdziesz za mną
wyjątkowa chatka leśna
gaikowa prędzej
obnosi się dumnie nie narzeka
bywam w tej chatce
kiedy jestem rozgoryczony
a przecie chcę być kochany
przez mądrą kobietę
tak jak z bicza iskry zgrywają całość
tam udaje mi się napisać o tobie
same Erotyki składne
jak melodie przy akustycznej gitarze
sączę wyobraźnie w części
chodź jedną noc spędzisz ze mną
przy otwartym oknie
posłuchamy śpiewu lasu prędzej gaiku
przytul się głębiej we mnie
wskażę ci Drogę Miłości do samego końca.




DOTYK - FACECJA PO SWOJEMU

Motto: „Autorów pozwałem już w 1842 roku.
Do zobaczenia w sądzie, szubrawcy!
– Adam Mickiewicz –


Nie będę się po sądach włóczył
bagaż życia zachowuję w książkach
czasem li tylko pożartuję jak umiem
na wertepach cisza i słodycz wzniesiona
ale to nic trzeba badać poznaną kobietę
choć nie jest zorientowana o co mi chodzi
a ja powtarzam akcenty ziemi i nieba
powracam z podróży z ostatniej książki –
i jakbym na nowo się obudził wzniecił
plany spod liści akacji – powróżył tobie
i sobie łączył w łańcuch te zdarzenia
niepokojąco podobne do zaszłych epok
bo były podobne związki nie da się ukryć
coś ulotnego zbiega występki lakoniczne
wszak są to niczym lekcje życia – wstąpić
nadepnąć na szary kolor choćby na ogon
myszy w polnych trawach tak trywialnie
roztoczony śmiem wabić i polewać lukrem
ciało twe ukryte pomiędzy drzewami
i nie wiem czy jako kochanek spełniam
te najwyższe zobowiązania – czy odpowiesz
dokąd teraz odlecimy z różowymi chmurami?


Wiersze z książki "Tajemne obcowanie"


Zobacz galerię zdjęć:

Zygmunt Jan  Prusiński
Zygmunt Jan  Prusiński Zygmunt Jan  Prusiński Zygmunt Jan  Prusiński Zygmunt Jan  Prusiński Zygmunt Jan  Prusiński Muza - Joanna Jaworska Muza - Joanna Jaworska Muza - Joanna Jaworska

Zapraszam do Niezależnej Wytwórni Filmowej PROSTAK_____ http://korespondentwojenny.salon24.pl/_____ A teraz będą "chwalunki"..., co dzięki mnie utworzyłem jako animator kultury i działacz społeczny w polityce w Polsce i na Emigracji: 1967 - 1970 ...założyciel zespołu muzycznego "Chłopcy z Przedmieścia" w Otwocku; 1979 - 1981 ...został przewodniczącym Klubu Młodych Pisarzy przy ZLP w Słupsku; 1982 - 1985 ...kolporter pism emigracyjnych w Wiedniu; 1987 ...wydał dwa zeszyty literackie - wiersze pt. "Słowo" i "Oaza Polska" w Monachium wydawnictwo: Niezależny Związek Pisarzy Polskich "Feniks"; 1988 - 1990 ...wiedeński korespondent "Orła Białego" w Londynie; 1990 - 1994 ...założyciel i przewodniczący Korespondencyjnego Klubu Pisarzy Polskich "Metafora" i Polskiego Centrum Haiku a także pomysłodawca "Wiedeńskiej Nagrody Literackiej im. Marka Hłaski" oparty z plonu konkursu na prozę i poezję - zorganizował dwie edycje konkursu literackiego w Wiedniu; 1997 - 1998 ...członek Ruchu Odbudowy Polski - przewodniczący Komisji Rewizyjnej ROP w Słupsku; 1998 - 1999 ...korespondent radia City w Słupsku; 1999 - 2003 ...założyciel i przewodniczący Polskiej Partii Biednych na Pomorzu; 1999 - 2003 ...założyciel i sędzia Słupskiego Sądu Społecznego w Słupsku; 2000 - 2009 ...założyciel i prezes Stowarzyszenia "Biały Blues Poezji" w Ustce; 2001 - 2009 ...założyciel środowiska literackiego w Starostwie Powiatowym w Słupsku; 2001 ...wydał tomik wierszy pt. "W krainie żebraków słyszę bluesa" - ZLP Słupsk; 2004 - 2005 ...korespondent radia "Supermova" w Londynie; 2005 - 2007 ...redaktor gazety internetowej "Karuzela Polska"; 2005 - 2009 ...korespondent międzynarodowej gazety "Afery Prawa a Bezprawie" w Irlandii z siedzibą w Sanoku. ____Odpowiadam swoim podpisem - Zygmunt Jan Prusiński Ustka. 23 Grudnia 2009 r.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Kultura