Zygmunt Jan  Prusiński
Zygmunt Jan Prusiński
Zygmunt Jan Prusiński Zygmunt Jan Prusiński
24
BLOG

Metafory ze snu - Część V

Zygmunt Jan Prusiński Zygmunt Jan Prusiński Wiersze Obserwuj temat Obserwuj notkę 0

METAFORY ZE SNU - część piąta

Dział: Kultura Temat: Literatura


Aforyzmy Zygmunta Jana Prusińskiego



* * *

Pokój był przygotowany
nawet i biurko ci wstawili byś pisała
o rzeczach znaczących
w obiegu wspólnej książki.


* * *

Dojechałaś do tej przystani w górach
ścisła w myślach o mnie
wiem o tym.


* * *

Wiersze spływają rynną -
zapomniałem że deszcz
był dekoracją w poniedziałek.


* * *

Idę z papierosem - rozmyślam
może niebo usłyszy
rzeczywistość jest inna...


* * *

Pudłuję w puste okno
chciałem wrzucić bukiet stokrotek
kobieta leży na łóżku.


* * *

Słucham piosenki "Because the Night"
lubieżny jestem do trafnych nut
i dobrych wierszy z ulicy.


* * *

- Czujesz jak napływają wieści
że w tej małej krainie wiosenna miłość pączkuje.


* * *

Oglądam nasze zdjęcia
w ten sposób odległość skracam między nami.


* * *

Pojechałaś autobusem by zwiedzić górę Równicę
akurat jestem gdzie indziej -
nie szukaj mnie w panoramie gór
co jedynie możesz powspominać usteckie noce
kiedy tworzyłem by ci było lepiej...


* * *

Ten obraz z poniedziałku
jest dzisiaj oczyszczony -
możesz przyjść przygotowana
dotknąć mnie a poczujesz
jedwabisty odcień kochanka
- bo w tej miłości nie osłabniesz...


* * *

Byłem jakby latawcem bez sznura
śmigałem pośród czarnych chmur.


* * *
Urodziny twoje Panno M. nie były ciche
moja rzeka rozrywała brzegi bez skruchy.


* * *

Chciałabyś na dywanie perskim
poznać podniebne podróże
wedle legend gdzieś w krainach Babilonu.


* * *

Odkryć nowe strony w książkach
język miłości nie jest powszechny
w oparach dymu propagandy
o cudach w moim kraju - wciąż to samo.


* * *

Nie byłem a może byłem w amoku
w jakiejś niewyraźnej truciźnie
którą wchłaniałem z zewnątrz
owszem był rano spokój
do momentu rzeczy zbytecznych
kąsających z bólem z obu stron.


* * *

Zebrana grupa szykuje się by zagrać
komedię o żebrakach,
ubierają łachmany jak z okresu
Nędzników we Francji.


* * *

W większości to cyganie,
kobiety w spódnicach i koralach
tańczą tak jakby nigdy
stopami swymi nie dotykały ziemi.


* * *

I tak płynie moja rzeka Nadzieja -
właściwie donikąd...


* * *

Koniki polne tańczą na łąkach
skrzypi wiatr między drzewami.


* * *

I niby wszystko się kręci
minuty mijają dość sprawnie,
stroję gitarę by zaśpiewać
„Dom skruszony nadzieją”.


* * *

Poeta utopił się w swoich wierszach -
ratunek był zbyteczny...


* * *

Dzisiaj odebrałem wiadomość:
„Już cię nie kocham -
stałam się kochanką księżyca -
wybacz”!


* * *

Poeta z Północy odtrącony
księżyc stał się jego rywalem
do tej pory był pewny -
ale co jest właściwie pewnego?


__________________________________________________________________________






















Zobacz galerię zdjęć:

Zygmunt Jan  Prusiński
Zygmunt Jan  Prusiński Zygmunt Jan  Prusiński Zygmunt Jan  Prusiński Zygmunt Jan  Prusiński Zygmunt Jan  Prusiński Margot Bene Avinion Margot Bene Avinion Margot Bene Avinion

Zapraszam do Niezależnej Wytwórni Filmowej PROSTAK_____ http://korespondentwojenny.salon24.pl/_____ A teraz będą "chwalunki"..., co dzięki mnie utworzyłem jako animator kultury i działacz społeczny w polityce w Polsce i na Emigracji: 1967 - 1970 ...założyciel zespołu muzycznego "Chłopcy z Przedmieścia" w Otwocku; 1979 - 1981 ...został przewodniczącym Klubu Młodych Pisarzy przy ZLP w Słupsku; 1982 - 1985 ...kolporter pism emigracyjnych w Wiedniu; 1987 ...wydał dwa zeszyty literackie - wiersze pt. "Słowo" i "Oaza Polska" w Monachium wydawnictwo: Niezależny Związek Pisarzy Polskich "Feniks"; 1988 - 1990 ...wiedeński korespondent "Orła Białego" w Londynie; 1990 - 1994 ...założyciel i przewodniczący Korespondencyjnego Klubu Pisarzy Polskich "Metafora" i Polskiego Centrum Haiku a także pomysłodawca "Wiedeńskiej Nagrody Literackiej im. Marka Hłaski" oparty z plonu konkursu na prozę i poezję - zorganizował dwie edycje konkursu literackiego w Wiedniu; 1997 - 1998 ...członek Ruchu Odbudowy Polski - przewodniczący Komisji Rewizyjnej ROP w Słupsku; 1998 - 1999 ...korespondent radia City w Słupsku; 1999 - 2003 ...założyciel i przewodniczący Polskiej Partii Biednych na Pomorzu; 1999 - 2003 ...założyciel i sędzia Słupskiego Sądu Społecznego w Słupsku; 2000 - 2009 ...założyciel i prezes Stowarzyszenia "Biały Blues Poezji" w Ustce; 2001 - 2009 ...założyciel środowiska literackiego w Starostwie Powiatowym w Słupsku; 2001 ...wydał tomik wierszy pt. "W krainie żebraków słyszę bluesa" - ZLP Słupsk; 2004 - 2005 ...korespondent radia "Supermova" w Londynie; 2005 - 2007 ...redaktor gazety internetowej "Karuzela Polska"; 2005 - 2009 ...korespondent międzynarodowej gazety "Afery Prawa a Bezprawie" w Irlandii z siedzibą w Sanoku. ____Odpowiadam swoim podpisem - Zygmunt Jan Prusiński Ustka. 23 Grudnia 2009 r.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Kultura