Zygmunt Jan Prusiński
Zygmunt Jan Prusiński
Zygmunt Jan Prusiński Zygmunt Jan Prusiński
42
BLOG

Wiersze z książki "Skrzydlaty blues"- Część II

Zygmunt Jan Prusiński Zygmunt Jan Prusiński Kultura Obserwuj notkę 5

WIERSZE Z KSIĄŻKI SKRZYDLATY BLUES - część II

Dział: Kultura Temat: Literatura i Historia


Zygmunt Jan Prusiński


JA TAKĄ CISZĘ LUBIĘ

Nowy Rok minął spokojnie
jakby się wstydził że musiał
nadejść – nie było już kolizji
nie było też przemówień.

Jest taki cykl człowieka to
obserwowanie to jest nauka
trafnie obserwować człowieka
kochanego – umiemy się jedynie
starzec (i to jest podobno boskie)!

Cieszy mnie gdzie się znajduję
że mam przyjaciela balkonową
przystań – na balkonie piję poranną
kawę – palę papierosy i piszę wiersze
i jestem z tego dumny że nie tracę
dnia a myśli płyną jak rzeka Brda
skupiona jak milczenie.

Z obserwacji biorę ciszę nawarstwiam
się nią należycie tylko zawsze spóźniam
się na czyjąś śmierć – straciłem już
wielu przyjaciół.

I tak muzykuję z poezją kokietuję
ją a Margot śpi osobno – wiem
że naga czeka w drugim pokoju.


02.01.2023 – Bydgoszcz
Poniedziałek 9:00





PRZYGOTOWANIE

Przygotowanie do sylwestra
było – później się czekało w rytmach
muzycznych z Zakopanego – potem
pożegnaliśmy stary rok tańcem
nie więcej jak jednym ale wyszło –
Margot lewą nogę ma chorą ja prawą
ale dotrwaliśmy aż o północy dokładnie
począł się huk jak na wojnie i błyski
sielanka nie z tej ziemi i kiedy życzyłem
jej synowi Arkowi bo coś tam mu mówiłem
i coś się skończyło – jakby Nowy Rok się upił
i padł w kałużę gdzie umocowany był rok
2023 – i tyle zapamiętałem z tej owej nocy
a przecież wypiłem jedną mieszankę
gin z tonikiem.

Po prostu zamilkłem jakbym był bosy
na krawędzi upadku a ci nadal grali
i śpiewali nie wiedząc o tym jak poeta
wita ten rok który jest jakby stary
bo i ja czuję się starym kaloszem jak
Anatol szukający gwiazdy.

Podobno kilka psów zdechło w okolicy
na serce – nikt się tym nie przejmował
jedynie właściciele – kto odprawił miłość
to odprawił a reszta poszła spać pijana
i niepijana.

Karetek nie słyszałem i straży pożarnej
też nie – czy będę pamiętał o tych przeżyciach
to na pewno zrezygnuję co najwyżej nagi
do godziny dziewiątej będę spał ugodzony
w nicość szarmancki jak w bajce.


01.01.2023 – Bydgoszcz
Niedziela 09:49



BYDGOSZCZ PRZEDE MNĄ

Słoneczny piątek za szybą
składam mojej dobrej dziewczynie
wszystkiego co jej służy w życiu
to ona jest nagrodą dla mnie
że jej uczucie nie słabnie jest
całym skrzydlatym widmem –
unosi się w moich oczach
stabilizuje artystyczność i taniec.

Wczoraj śpiewaliśmy razem
to piękny widok że jest taka w nas
miłość – delikatna amplituda
dlatego przed przyjściem do jej
domu zakupiłem 13 róż koloru
żółtego niech płonie to uczucie
względem szacunku.

Wymiana prezentów i ta zupa
fasolowa – dawno nie jadłem zupy
że też to cieszy człowieka
a Margot jak łabędzica płynęła
w moim wierszu – dotykała moich
rąk całowała mnie jakbym zasłużył
nie tylko w pierwszych strofach poezji.


31.12.2022 – Bydgoszcz
Sobota 04:37



Z ZEWŁOKU

Motto: „Forma świata stawała się nierzeczywista
Jak szkic, co przestał nęcić
Na płótnie zapomnianym i który artysta
Kończy już tylko z pamięci.”
- Charles Baudelaire


Umierają ludzie szczęśliwi – są tacy
piszą listy na pożegnanie czystą polszczyzną
ja piszę cały czas to też jest literatura
i poezja się wkrada jeśli piszę do kobiety.

Wczoraj pod wieczór przyszedł syn Konrad
w rękach miał perfumy i jedną pomarańczę
źle wygląda (bo pił i dopalacze brał) –
podobno chce się zmienić – daj Boże!

- Czy ludzie się zmieniają tego nie wiem
wielu nie zdążyło bo zmarli w nicości
wiem że u kobiet bywa taka metamorfoza
ale kiedy starość przybliża się do oczu.

W kwestii tej i odległej zmarnowałem
to jedno życie z wyboru – niestety
nie trafiałem na te moralne do końca
i tego nie wytłumaczę nigdy – dlaczego?


27.12.2022 – Ustka
Wtorek 08:58



WIEJACHA

Motto: „Czerwie biegły za obcym im brzmieniem muzycznym
Jak wiatr i woda bieżąca
Lub ziarno, które wiejacz swych ruchem rytmicznym
W opałce obraca i wstrząsa.”
- Charles Baudelaire


Słuszne czy niesłuszne to tylko
przyjmuję do mego domu święta słowiańskie
żadne żydowskie czy arabskie czy inne obce.

Jestem wierny polskiemu patriotyzmowi
tak jak napisał Norwid i to mi wystarczy
nie głupieję obcym i niesłusznym…

A teraz do roboty książkę składać
sprawdzić błędy czy się nie ukryły gdzieś
spojrzeć na kończący się dzień
zagwizdać po królewsku (O Boże, Ty żyjesz)!


26.12.2022 – Ustka
Poniedziałek 19:29



Wiersz z książki "Skrzydlaty blues"


____________________________________________________________

Zobacz galerię zdjęć:

Margot Bene
Margot Bene Zygmunt Jan Prusiński Margot Bene Zygmunt Jan Prusiński Zygmunt Jan Prusiński i Margot Bene

Zapraszam do Niezależnej Wytwórni Filmowej PROSTAK_____ http://korespondentwojenny.salon24.pl/_____ A teraz będą "chwalunki"..., co dzięki mnie utworzyłem jako animator kultury i działacz społeczny w polityce w Polsce i na Emigracji: 1967 - 1970 ...założyciel zespołu muzycznego "Chłopcy z Przedmieścia" w Otwocku; 1979 - 1981 ...został przewodniczącym Klubu Młodych Pisarzy przy ZLP w Słupsku; 1982 - 1985 ...kolporter pism emigracyjnych w Wiedniu; 1987 ...wydał dwa zeszyty literackie - wiersze pt. "Słowo" i "Oaza Polska" w Monachium wydawnictwo: Niezależny Związek Pisarzy Polskich "Feniks"; 1988 - 1990 ...wiedeński korespondent "Orła Białego" w Londynie; 1990 - 1994 ...założyciel i przewodniczący Korespondencyjnego Klubu Pisarzy Polskich "Metafora" i Polskiego Centrum Haiku a także pomysłodawca "Wiedeńskiej Nagrody Literackiej im. Marka Hłaski" oparty z plonu konkursu na prozę i poezję - zorganizował dwie edycje konkursu literackiego w Wiedniu; 1997 - 1998 ...członek Ruchu Odbudowy Polski - przewodniczący Komisji Rewizyjnej ROP w Słupsku; 1998 - 1999 ...korespondent radia City w Słupsku; 1999 - 2003 ...założyciel i przewodniczący Polskiej Partii Biednych na Pomorzu; 1999 - 2003 ...założyciel i sędzia Słupskiego Sądu Społecznego w Słupsku; 2000 - 2009 ...założyciel i prezes Stowarzyszenia "Biały Blues Poezji" w Ustce; 2001 - 2009 ...założyciel środowiska literackiego w Starostwie Powiatowym w Słupsku; 2001 ...wydał tomik wierszy pt. "W krainie żebraków słyszę bluesa" - ZLP Słupsk; 2004 - 2005 ...korespondent radia "Supermova" w Londynie; 2005 - 2007 ...redaktor gazety internetowej "Karuzela Polska"; 2005 - 2009 ...korespondent międzynarodowej gazety "Afery Prawa a Bezprawie" w Irlandii z siedzibą w Sanoku. ____Odpowiadam swoim podpisem - Zygmunt Jan Prusiński Ustka. 23 Grudnia 2009 r.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Kultura