Moja mama, porucznik Krystyna Kurlanda - Sowińska
Moja mama, porucznik Krystyna Kurlanda - Sowińska
Zygmunt Jan Prusiński Zygmunt Jan Prusiński
24
BLOG

Wiersze z książki „Dzwon w pieśni” - Część XI

Zygmunt Jan Prusiński Zygmunt Jan Prusiński Kultura Obserwuj notkę 2



WIERSZE Z KSIĄŻKI DZWON W PIEŚNI - część XI

Dział: Kultura Temat: Literatura i Historia


Zygmunt Jan Prusiński


JAM PODWOJONY I SZEROKO OTWARTY

Motto: „poetą jest ten który odchodzi
i ten który odejść nie może”
- Tadeusz Różewicz


Po pogrzebie Mamy dwadzieścia dni temu
nie wiem o czym pisać –
ale zastanawiam się nad skruchą
i ile ta skrucha jest warta
nie uczę się od innych mam swoje
postanowienia i to logiczne
jeśli tak można nazwać
bałamucę akordy i molowe i durowe
to znaczy staram się je grać
jak zakochana wiolonczelistka
i na dodatek na imię ma Wiola.

Pochodzę z kryształu tak mi powiedziano
jeśli kiedykolwiek ktoś za mną będzie
wołał – Kryształ Kryształ to się odwrócę
a nuż powie coś mądrego i przyzwoitego
jakbyśmy budowali nową cywilizację.


Bo ta ostatnia na nic się nadaje -
nie widzę na zewnątrz ludzi zakochanych
nie widzę... ____________________


15.03.2023 - Ustka
Środa 5:21




SZEROKO OTWARTY W OKNIE ZAMKNIĘTYM

Po pogrzebie Mamy dwadzieścia jeden dni temu
nie wiem o czym pisać –
symbioza nie wiąże więcej niż to co wiązało
za życia – byłem wtedy pewniejszy
ale próbuje blisko najbliżej
bo taką mam potrzebę – przecież to najbliższa
osoba spośród wszystkich obecnych.

Poświęcę się pamięci zupełnie innej
choć bez Mamy to życie upływa
to postaram się pisać do końca moich dni
niech ten (Dzwon w pieśni) dzwoni
każdego dnia - niech stanie się modlitwą
w której słowa pochwałą uczuć będą
wypisywane na skałach od świtu do zmierzchu.

A spotkanie nadejdzie przygotowuję
Aleją Niespokojnych Duchów wślizgnąć
kilka wniosków do opracowania
że cmentarze są pełne zbytecznych ludzi.


16.03.2023 - Ustka
Czwartek 318




W OKNIE ZAMKNIĘTYM JESTEM SZEROKO OTWARTY

Po pogrzebie Mamy dwadzieścia dwa dni temu
nie wiem o czym pisać –
skrupulatnie mierzę się osobno z literaturą
jeśli w okresie komuny miałem do wyboru
choćby trzydzieści redakcji to dziś ile zostało
może cztery - taka jest szansa dla młodych
adeptów którym nie zazdroszczę.

Na przykład na mojej prowincji
nie istnieje tak zwana Kultura i Sztuka
cichutko z tym jak na stepach -
owszem jest krzyk twórczy jakby wyschnięty
wytwarza się wilcza jama - nie podchodź
bo cię pogryzą z nienawiści...

Polska to dziki kraj i tubylcy dzicy
jemioły rozkwitają uśmiechają się do siebie
czysta metafora pomału się rozkręca.


17.03.2023 - Ustka
Piątek 7:04





W OBIEGU I PO CICHU

Po pogrzebie Mamy dwadzieścia trzy dni temu
nie wiem o czym pisać –
rozsadza mnie wiedza i z przyczyn
braku wiedzy - nie wszystko wiem
a jako detektyw w poezji powinienem
zmienić system bo samo czytanie
to i tak zapominam i autora i utwory
jedynie z podstawówki zapamiętałem
tę cudowną metaforę - (Ze wszystkich kobiet
świata najpiękniejsza jest noc)
Konstanty Ildefons Gałczyński już nie mógł lepiej.

Uwiódł mnie intelektualnie
jestem poecie wdzięczny za tę szczerość
proszę czytać pomału równym tempem
połykać jak dobry rosół - zmieścić się
w tym kadrze roztańczyć tangiem
niech świt przypomina niech zmierzch
przypomina że jednak szedłem tą uliczką
z kocich łbów pod górę do samego
zniknięcia - czy faktycznie zniknąłem
tego już nie wiem nie jestem pewny.


18.03.2023 - Ustka
Sobota 6:43

Wiersze z książki "Dzwon w pieśni" 


____________________________________________________________

Zobacz galerię zdjęć:

autor ZJP
autor ZJP

Zapraszam do Niezależnej Wytwórni Filmowej PROSTAK_____ http://korespondentwojenny.salon24.pl/_____ A teraz będą "chwalunki"..., co dzięki mnie utworzyłem jako animator kultury i działacz społeczny w polityce w Polsce i na Emigracji: 1967 - 1970 ...założyciel zespołu muzycznego "Chłopcy z Przedmieścia" w Otwocku; 1979 - 1981 ...został przewodniczącym Klubu Młodych Pisarzy przy ZLP w Słupsku; 1982 - 1985 ...kolporter pism emigracyjnych w Wiedniu; 1987 ...wydał dwa zeszyty literackie - wiersze pt. "Słowo" i "Oaza Polska" w Monachium wydawnictwo: Niezależny Związek Pisarzy Polskich "Feniks"; 1988 - 1990 ...wiedeński korespondent "Orła Białego" w Londynie; 1990 - 1994 ...założyciel i przewodniczący Korespondencyjnego Klubu Pisarzy Polskich "Metafora" i Polskiego Centrum Haiku a także pomysłodawca "Wiedeńskiej Nagrody Literackiej im. Marka Hłaski" oparty z plonu konkursu na prozę i poezję - zorganizował dwie edycje konkursu literackiego w Wiedniu; 1997 - 1998 ...członek Ruchu Odbudowy Polski - przewodniczący Komisji Rewizyjnej ROP w Słupsku; 1998 - 1999 ...korespondent radia City w Słupsku; 1999 - 2003 ...założyciel i przewodniczący Polskiej Partii Biednych na Pomorzu; 1999 - 2003 ...założyciel i sędzia Słupskiego Sądu Społecznego w Słupsku; 2000 - 2009 ...założyciel i prezes Stowarzyszenia "Biały Blues Poezji" w Ustce; 2001 - 2009 ...założyciel środowiska literackiego w Starostwie Powiatowym w Słupsku; 2001 ...wydał tomik wierszy pt. "W krainie żebraków słyszę bluesa" - ZLP Słupsk; 2004 - 2005 ...korespondent radia "Supermova" w Londynie; 2005 - 2007 ...redaktor gazety internetowej "Karuzela Polska"; 2005 - 2009 ...korespondent międzynarodowej gazety "Afery Prawa a Bezprawie" w Irlandii z siedzibą w Sanoku. ____Odpowiadam swoim podpisem - Zygmunt Jan Prusiński Ustka. 23 Grudnia 2009 r.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Kultura