Blogerzy pięknie wpisują się w SBeckie manipulacje które mają odciągnąć uwagę od spraw podstawowych. Za tydzień mamy wybory samorządowe a niemal wszystkie notki są poświęcone odejściu dwóch posłów z opozycji. Jakie to ma znaczenie dla waszego życia? jakie to ma znaczenie na podejmowane przez was decyzje wyborcze? Czy odejście tych dwóch osób zmienia opozycję i jest oznaką odejścia od założeń programowych, szczególnie w obszarze poszczególnych województw. Sam dałem się ponieść emocjom i zacząłem brać udział w idiotycznych dyskusjach. W rzeczywistości to co mnie te osoby obchodzą, dla mnie ważne jest co dana osoba/partia ma do zaoferowania. A na tym polu, tylko PiS przedstawił konkretny program z którym można się zgadzać, lub nie ale przynajmniej coś zaproponowali, reszta to teatr dla idiotów, który bardziej przypomina brazylijski serial niż politykę.
Poniżej kilka danych z programu samorządowego pomorze:
Edukacja i poziom wykształcenia ludności
Wykształcenie ludności jest atutem województwa pomorskiego. Dyplomami
ukończenia studiów wyższych legitymuje się ponad 13% mieszkańców (w UE-25
ok. 20%). Jest to drugi co do wielkości wynik w Polsce. Wyższy od krajowego jest
także odsetek osób z wykształceniem średnim i policealnym. Mimo, że struktura
wykształcenia Pomorzan na tle kraju wygląda korzystnie, to wciąż wykształceniem
podstawowym lub zawodowym legitymuje się ponad 50% mieszkańców. Blisko
70% osób zarejestrowanych w województwie jako bezrobotne stanowią osoby
z wykształceniem zasadniczym zawodowym lub podstawowym
Na podstawie tych danych widzimy jakie są podziały społeczne, jak one wpływają na zamorzność poszczególnych grup i jakie woj. pomorskie ma problemy. Dlaczego o tym się nie dyskutuje?
Województwo pomorskie jest regionem o przeciętnym potencjale inwestycyjnym. W
ostatnim okresie nastąpiło obniżenie atrakcyjności inwestycyjnej
regionu w relacji do innych województw.
O stosunkowo słabej pozycji województwa pomorskiego decyduje słaba
dostępność transportowa. Czynnikiem obniżającym atrakcyjność regionu jest
również niewystarczająca aktywność województwa wobec inwestorów zagranicznych.
Zarówno liczba lokalizacji bezpośrednich inwestycji zagranicznych, jak i wielkość
kapitału zagranicznego, stawia województwo pomorskie w słabej pozycji
w stosunku do reszty kraju. Wartość zagranicznego kapitału podstawowego, ulokowanego
w regionie, stanowi zaledwie 3 % wielkości tego kapitału dla całego
kraju.
Pomorskie należy do województw charakteryzujących się jedną z niższych
w kraju gęstości sieci dróg o utwardzonej nawierzchni.Nadal brak jest dróg
o najwyższym standardzie technicznym, a przeważająca część dróg w regionie
jest niskiej jakości i wymaga modernizacji, szczególnie zmiany nawierzchni. Niedostateczny jest również stan techniczny obiektów inżynieryjnych (mostów,
wiaduktów). Poważną barierę rozwojową stanowi ponadto niewystarczająca
liczba obwodnic na drogach o charakterze tranzytowym. Wzrost motoryzacji
i nienadążające za tym zmiany w całej sieci transportowej powodują narastanie
problemów transportowych. Konsekwencją tej sytuacji jest zwiększający
się poziom zagrożenia bezpieczeństwa ruchu drogowego
Problemy rozwoju województwa pomorskiego
Główne obszary problemowe dla rozwoju
obszarów wiejskich
Niewystarczająca infrastruktura techniczna i społeczna, szczególnie
w odniesieniu do stanu urządzeń melioracyjnych i przeciwpowodziowych,
dróg, kanalizacji i urządzeń do ochrony środowiska obniża konkurencyjność
gospodarczą i utrudnia warunki życia na wsi.......
Brak zainteresowania oraz warunków do tworzenia i rozwoju pozarolniczych
branż wytwórczych i usługowych uniemożliwia zwiększenie ilości
miejsc pracy na obszarach wiejskich.
Słabe i niedostosowane do obecnej sytuacji gospodarczej wykształcenie
i kwalifikacje zawodowe mieszkańców obszarów wiejskich oraz ich
mała aktywność i mobilność zawodowa i społeczna utrwala i pogłębia
bezrobocie na wsi
Obszary problemowe aglomeracji trójmiejskiej
Niewystarczająco rozwinięta infrastruktura transportowa.
Słaba dostępność Trójmiasta obniża jego atrakcyjność inwestycyjną.
Zła współpraca i niezdrowa konkurencja pomiędzy miastami Aglomeracji
Pomimo wielu polityczno – środowiskowych związków między władzami miast
Trójmiasta, które od lat są zdominowane przez działaczy PO, współpraca pomiędzy
miastami jest od lat nieprzerwanie fatalna. Rządzący obwiniają się wzajemnie
za niepowodzenia. Tempo rozwiązywania problemów jest różne, a co za tym
idzie brak jest podstawowej spójności pomiędzy miastami
Celei zadania do realizacji w ramach programu samorządowego Prawa
i Sprawiedliwości
Gospodarka (w tym gospodarka morska)
Cel 1: Pomorze jako region dobrej infrastruktury.
Zadania:
Przyspieszenie trwających procesów inwestycyjnych realizowanych przez samorząd
wojewódzki poprzez ich lepszą koordynację.
Wsparcie dla samorządów w zakresie realizacji inwestycji infrastrukturalnych. Wsparcie dla projektów poprawiających komunikację wewnątrz regionu
(szczególnie projektu tunelu pod miastem Sopot).
Promocja i przyspieszanie rozpoczęcia realizacji nowych inwestycji infrastrukturalnych
na Pomorzu (obwodnic miast, odbudowy istniejących i budowy
nowych linii kolejowych, kompleksowych projektów infrastrukturalnych).
Opracowanie wieloletniego programu modernizacji dróg lokalnych z stałym
zabezpieczeniem źródła jego finansowania. Cel 2: Wspieranie inwestycji infrastrukturalnych w zakresie bezpieczeństwa
energetycznego regionu i Kraju
Zadania:
Wsparcie dla inwestycji w zakresie logistyki paliw: rozbudowy bazy zbiorników
na paliwa płynne (Port Gdańsk) i gaz (kawerny solne w gm. Kosakowo);
budowy pływającego terminala przeładunkowego gazu na Zatoce Puckiej,
rozbudowy rurociągu pomorskiego (Gdańsk – Płock).
Wsparcie inwestycji energetycznych: budowy nowych zawodowych elektrowni
oraz elektrowni atomowej na Pomorzu.
Promocja budowy odnawialnych źródeł energii: elektrownie na biogaz, biomasę,
wiatrowe i rzeczne.
Cel 3: aktywne i skuteczne wsparcie mikro-, małych i średnich przedsiębiorstw
na Pomorzu:
Zadania:
Wsparcie dla instytucji ułatwiających dostęp do kapitału MSP (fundusze pożyczkowe
i poręczeniowe, inicjatywa JEREMIE).
Skierowanie większego niż przeciętny w Polsce strumienia środków na wsparcie
przedsiębiorczości w kolejnej perspektywie finansowej (2013-2020).
Aktywna promocja gospodarcza Pomorza jako ważnego europejskiego węzła
logistycznego, regionu ponadprzeciętnie otwartego na nowe inwestycje
i posiadającego doskonałe zasoby ludzkie w zaawansowanych technologiach
– regionu wysokiej jakości.
Silne i pozbawione politycznych uprzedzeń wspieranie rozwoju samorządów
gospodarczych. Cel 4: gospodarka morska jako priorytetowa branża regionu:
Zadania:
Nacisk na przywrócenie funkcji transportowych, handlowych i turystycznych
małych portów i przystani morskich na terenie Pomorza. Zorganizowany lobbing samorządowy na rzecz gospodarki morskiej, w tym
na rzecz inicjatywy dopuszczenia do współudziału w zarządzaniu portami
strategicznymi przez samorząd wojewódzki. Wsparcie odbudowy zniszczonego przez koalicję PO-PSL przemysłu stoczniowego.
.
Inne tematy w dziale Rozmaitości