krytykant70 krytykant70
54
BLOG

Bardzo Ważne - Znaczenie Logiczności - Gdy jesteśmy pewni, że jesteśmy logiczni i żyjemy w

krytykant70 krytykant70 Społeczeństwo Obserwuj notkę 0

Bardzo Ważne - Znaczenie Logiczności - Gdy jesteśmy pewni, że jesteśmy logiczni i żyjemy w Logicznym Świecie, to WRESZCIE możemy podejmować WŁAŚCIWE decyzje!  Ale jednak są poważne problemy i  np. rozpoznawanie mowy praktycznie nie działa



I ja wygląda, że mam to szczęście, choć czasami się jednak przytłoczony liczbą ważnych i mniej ważnych spraw oraz szybkim upływem czasu....

Wszędzie widzę, że świat jest logiczny.

Pamiętajmy jednak  o jednej bardzo ważnej spawie - weryfikacja praktyczna danego rozwiązania i koncepcji mają dużo większą wartość od "teoretyzowania" w książkach,  nie mającego dobrego potwierdzenia.

Zmieniając temat, myślę, że zdołałem bardzo dobrze siebie zrozumieć...

Widzę np. wielką logikę WWW, Facebooka, innych mediów, przede wszystkim korzyść ich integracji, te korzyści są jednak niewykorzystywane, przez osoby które tego nie wykorzystują same, ludzi  pogrązonych w różnych swoich drobnych problemach, codziennym życiu, faktem jest, że zintegrowanie wszystkiego, różnych usług google, Web, Facebook, dostępne i wiarygodne usługi taksówkowe , faktem jest, że to daje teoretycznie bardzo dużo, ale niestety jest wykorzystywane w stosunkowo niewielkim stopniu, dodatkowo bardzo frustruje korzystających ludzi, zaraz szerzej rozwinę te problemy....


Jeśli chodzi najpierw w pozytywny element rozwoju swojej rozpoznawalności na WWW i Facebook jak najbardziej warto to robić,....

Robię to co lubię, klikam, oglądam materiały, które lubię, likuje, komentuje co lubię, czyli w sumie tak luzacko przyjemnie spędzam `czas...

Ale...

Jak ja kogoś  "zalikuje" lub "skomentuje", to może on mnie też...

Będę miał tam jakąś większą rozpoznawalność, to mi się może gdzieś potem przyda, jakaś, albo nawet i całkiem duża rozpoznawalność... w danym narzędziu, ktoś może chcieć mieć poparcie człowieka z dużą rozpoznawalnością, że da mu like lub wysoko oceni w ważnej sprawie (np. w google maps bodaj można przyznawać elementom oceny 1-5)....

Kolejny bardzo ważny element, logika, by coś naprawdę ocenić, trzeba się odnieść do  ekstremów, parę przykładów poniżej:

Parę przykładów ekstremów: Naprawdę wielki człowiek - cesarz rzymski Aurelian (nie, ten lepiej znany oczywiście z Mickiewicza, itp. Marek Aureliusz, o którym można dyskutować oczywiście, Kommodus, itp), więcej o Aurelianie w mojej notce o Rzymie i Bizancjum, albo lepiej w tej wspomnianej niej książce, a coś tam ogólnie jest w różnych materiałach historycznych...

Coś naprawdę śmiesznego: Luis de Funes....

Zapewne można dość łatwo wskazać wiele takich ekstremów, tylko trzeba spokojnie pomyśleć, i coś nam się musi dobrze skojarzyć,...

Inaczej, jak nie mamy tych różnych ekstremów i przekonania o absolutnej wartości logiczności, to się gubimy i nie możemy DOBRZE ocenić sytuacji i podjąć WŁĄŚCIWYCH decyzji

Radzę się nad tym dobrze zastanowić!

WSZYSTKICH POZDRAWIAM!

Szkoda, że nie mogę tego szerzej publikować, bo odzew dość kiepski :-) ale cóż, jestem tylko jednym człowiekiem, nie czuję się najlepiej, ostatnio miałem i mam niejasne problemy ze zdrowiem, tak to wszystko bardzo logicznie wygląda....

Chciałbym podkreślić, że to wygląda pięknie, jak dzięki WWW wszystko staje się takie logiczne i uporządkowane, wybitne niewątpliwie z zachodzącej integracji różnych gigantycznych aplikacji...

Jest to widoczne, logiczne, bardzo przydatne, ale chyba jednak mocno 9przerażające....

Teraz jednak trzeba też napisać o problemach Web i innych stosowanych \elementów jak AI oraz rozpoznawania głosu, który jak się przekonałem niestety działa \tragicznie i może doprowadzić ludzi do furii - na poziomie naukowym/teoretycznym działa moim zdaniem  zaskakująco dobrze,  ale do zastosowań praktycznych niestety wciąż się nie nadaje i doprowadza użytkowników do furii, frustracji i solidnych stresów...

Będąc na urlopie i kiepsko wciąż się czując przyjąłem, że nigdzie się nie spieszę, im w sumie później i spokojniej coś zrealizuję, gdzieś dojadę, tym lepiej dla mnie, zwłaszcza biorąc pod uwagę to, że może podejrzę jakieś użyteczne trasy u  "fachowców", teraz jest pełno dziwnych remontów w Mieście, nie wiadomo co jest zamknięte, co jeszcze kiedy zamkną, a co kiedy otworzą...

Dzisiaj spokojnie uczestniczyłem dwóch długich procedurach w których w oczywisty sposób było zaangażowane, ku mojemu dużemu zaskoczeniu, automatyczne rozpoznawanie mowy, kilka dniu temu w oczywisty sposób uczestniczyłem w czymś podobnym (miła Pani z którą rozmawiałem wydała mi się jakąś absolutną kretynką, ale myślę, że aż takich głupich ludzi jednak nie ma, więc to był jednak automat...).

Jeśli chodzi o te dwie procedury to był przejazd taksówką - dość skomplikowany, bo z postojami po drodze oraz coś bardziej nietypowego, czyli przewóz samochodu na lawecie do serwisu.

Ogólne obserwacje - rozpoznałem różne Sztuczne Inteligencje w rozmowie ze mną. Dużym błędem, mocno frustrującym słuchacza, był brak informacji, że rozmawia się z systemem rozpoznawania głosu   (może to ja nie byłem w stanie uchwycić tej informacji? ), to frustrujące i stresujące bardzo, gdyż oczywiście wiedząc, że rozmawiamy z automatem, a nie człowiekiem, jesteśmy w stanie okazać mu więcej tolerancji...

W rozmowach pełno błędów, wielokrotne skoki, odsyłania do kolejnych rozmówców, cigłe pytania o miasto  (podawałem je w konwersacji po wielokroć), było to dla mnie frustrujące i stresujące, nawet pomimo założenia, że nigdzie się nie spieszę...

Podawanie nieco bardziej skomplikowanej formy adresu - odniesienia do skrzyżowania dróg, powodowało, że "system" ciągle "głupiał"...]

Wyobrażam sobie jak to mogło działać w zwykłej sytuacji, gdy człowiek ma wiele ograniczeń, spieszy się, denerwuje, chce  dotrzeć do celu lub zrealizować zadanie jak najszybciej... To nie ma szans działać, człowiek wściekły i zestresowany przerwie łańcuch konwersacji nie osiągając sukcesu...

krytykant70
O mnie krytykant70

Żadna władza nie spełniła oczekiwanych przeze mnie minimalnych standardów. Interesuję się historią, polityką, myślę, że ludzie z bardzo różnych obozów mogą mieć ciekawe spostrzeżenia i warto zwracać uwagę na rozsądne wypowiedzi. W skomplikowanym obecnym świecie nie ma prostych recept. Interesuje mnie jak wiele osób popiera moje opinie oraz interesujące opinie innych użytkowników w celu wzbogacenia moich własnych. "Nie ma spraw, których nie mogłoby przedyskutować dwóch siedzących w fotelach dwóch rozsądnych ludzi przy cygarze i whisky" (Edward VII) Król Edward VII, syn królowej Wiktorii, jest znany z powiedzenia,  że nie ma takiego problemu, którego nie można by rozsądnie przedyskutować siedząc w fotelach, pijąc whisky i paląc cygara. Jest to niewątpliwie bardzo ważna myśl podkreślająca konieczność dyskusji sytuacji w celu rozwiązania problemu i unikania wszelkiego rodzaju ekstremalnych działań. Uważam, że jest to kierunek działań, w którym należy podążać. Czy są inne rozsądne sposoby postępowania, inne niż ten proponowany przez Edwarda? Wygląda, że nie, inne kierunki prowadzą tylko do katastrofy.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Społeczeństwo