krytykant70 krytykant70
30
BLOG

Znaczenie współpracy Człowieka/Ludzi i Maszyny/Maszyn - bardzo ciekawy problem

krytykant70 krytykant70 Technologie Obserwuj notkę 0


Istotne jest to, moich rozważaniach , że łączę podejścia bottom-up (znane z praktyki tworzenia systemów) oraz top-down (wynikające z moich obecnych głębokich przemyśleń, oraz głębokich moich ostatnich obserwacji praktycznych, czyli zepsucia się mojego samochodu, problemu z jego zapaleniem oraz prowadzenia jego holowania na holu miękkim.... i moich osobistych bardziej lub mniej kompetentnych działań związanych z  hamowaniem w trakcie tego holowania :-) )

Obecnie krótko stwierdzę jedynie, że starałem się rozważać problem całościowo łącząc dyskretne akcje człowieka sterowaniem samochodu (wszystkie akcje człowieka, zapalanie, zmiana biegów, cóż, skrzynie automatyczna zawsze uważałem za nudne).

W takich działaniach może się pojawiać gigantyczny chaos i zamieszanie, zakładając, że normalnie człowiek ma określona, powiedzmy stałą,  długość swojego planu działań!

Tymczasem musi podczas działań eksplorować szereg sąsiedztw, takich jak zmienianie biegów, zmienianie kierunku ruchu pojazdu, (!!!), obserwacja otoczenia, czy ewentualnie rozmowa z współpasażerem!

Gigantyczna ilość problemów synchronizacyjnych nieuwzględniających zależności synchronizacyjnych, powstających między eksploracji tych sąsiedztw jest wielka do opanowania przez daną osobę, w rezultacie może powstać chaos,

Na szczęście ja sam dość te kwestie synchronizacji-akcji (oczywiście w teorii, znalezienie się w takiej sytuacji w rzeczywistym świeci nastręczyło mi bardzo dużo problemów oczywiście) rozumiem, w końcu prowadzę zajęcia z Informatyki, Systemów Operacyjnych (wykłady, i laboratoria, polski i angielski, już to w sumie pewnie tysiące godzin, pewnie dziesiątki, jakieś 27 lat dydaktyki w tej kwestii...)

No i przypominam, prowadzę od lat badania i zajęcia ze Sztucznej Inteligencji, Systemów Wieloelementowych, Optymalizacji Meta heurystycznej, (np. Problemy realizacji zleceń transportowych, PDPTW, VRPTW, VRP, wersja dynamiczna z rożnymi rozszerzeniami PDPTW oczywiście,  oraz "trochę"  tez "zwykły" komiwojażer...) , to wszystko na pewno ułatwi mi badania nad problemem i napisania jakiś tam niezłych "punktowanych" artykulików :-)

Przygoda z holowaniem niewątpliwie bardzo ciekawa i kształcąca dla mnie, choć tez solidnie stresująca i męcząca...


krytykant70
O mnie krytykant70

Żadna władza nie spełniła oczekiwanych przeze mnie minimalnych standardów. Interesuję się historią, polityką, myślę, że ludzie z bardzo różnych obozów mogą mieć ciekawe spostrzeżenia i warto zwracać uwagę na rozsądne wypowiedzi. W skomplikowanym obecnym świecie nie ma prostych recept. Interesuje mnie jak wiele osób popiera moje opinie oraz interesujące opinie innych użytkowników w celu wzbogacenia moich własnych. "Nie ma spraw, których nie mogłoby przedyskutować dwóch siedzących w fotelach dwóch rozsądnych ludzi przy cygarze i whisky" (Edward VII) Król Edward VII, syn królowej Wiktorii, jest znany z powiedzenia,  że nie ma takiego problemu, którego nie można by rozsądnie przedyskutować siedząc w fotelach, pijąc whisky i paląc cygara. Jest to niewątpliwie bardzo ważna myśl podkreślająca konieczność dyskusji sytuacji w celu rozwiązania problemu i unikania wszelkiego rodzaju ekstremalnych działań. Uważam, że jest to kierunek działań, w którym należy podążać. Czy są inne rozsądne sposoby postępowania, inne niż ten proponowany przez Edwarda? Wygląda, że nie, inne kierunki prowadzą tylko do katastrofy.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Technologie