Momotoro Momotoro
84
BLOG

Muzeum Narodów i Ludzi Ratujących Polaków w czasie II WŚ

Momotoro Momotoro Muzea Obserwuj temat Obserwuj notkę 1

Od wielu lat mówi się o Polakach ratujących Żydów w czasie II WŚ, ale jakoś mało miejsca daje się ludziom i narodom, dzięki którym Polacy mogli przeżyć w czasie tejże wojny. Tak myśl przyszła mi do głowy w ostatnim czasie i jakoś nie znalazłem informacja, czy ktoś na ten temat myślał lub działał.

Dlaczego akurat takie muzeum, czy może bardziej instytucja zajmująca się historiami pojedynczych ludzi i całych ich grup? Bo nigdzie o nich nie słychać, a było takich wielu i warto ich upamiętnić.

Mówi się o Żydach wskazujących Polaków na wywózki na wschód, a niestety nie słyszałem o takich, którzy by Polaków chronili, choćby przez chwilę. Wierzę, że tacy byli i warto o nich również "mówić".

To samo tyczy się Niemców, Rosjan, Białorusinów, Ukraińców, Węgrów, Rumunów. Warto też wspomnieć o Iranie, Indiach, i innych krajach, którzy przyjęli Polaków.

Trzeba o takich ludziach pamiętać, by zobaczyć dobro, nawet gdzie wydaje się być tylko morze zła.

Momotoro
O mnie Momotoro

Najcześciej mówią mi Wodek. Nie jest to błąd, że nie napisałem "ł". Trudno inaczej zdrobnić imię Wodzisław:). Urodziłem się kilka dni przed zakończeniem stanu wojennego. Z lat 80' nic szczególnego nie pamiętam, a z 90' szkołę podstawową i kawałek technikum. Dojrzewanie i studia to już poprzednia dekada. Po 10 kwietnia 2010 roku zmieniło się bardzo wiele nie tylko do okoła mnie, ale także i we mnie.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Kultura