zdjęcie i już . Pytań można postawić wiele ale odpowiedź jest jedna :)
- pierwszy na świecie drogowy spawany most na rzece Słudwi- (Maurzyce) (1928-1929),

A inż Bryła sporo pobudował w II RP
- kompleks budynków Muzeum Narodowego i Muzeum Wojska w Warszawie,
- hale Fabryki Parowozów w Warszawie (1922),
- Powszechny Zakład Ubezpieczeń Wzajemnych (Warszawa) na rogu ul. Kopernika i ul. Sewerynów (1928),
- Urząd Telekomunikacyjny i Telegraficzny na ul. Nowogrodzkiej (Warszawa),
- pierwszy na świecie drogowy spawany most na rzece Słudwi- (Maurzyce) (1928-1929),
- drugi most spawany na rzece Słudwi (Redki) (1931),
- budynek biurowy PKO (Poczty Głównej) przy ul. Świętokrzyskiej w Warszawie wysokości 8 kondygnacji (1930-1932),
- gmach Urzędu Skarbowego w Katowicach (drapacz chmur, tzw. mister Katowic)wysokości 14 kondygnacji (1930-1932),
- budynek mieszkalno-biurowy Towarzystwa "Prudential" (Hotel Warszawa) przy Placu Powstańców Warszawy wysokości 17 kondygnacji (1931-1934),
- budynek Biblioteki Jagiellońskiej przy al. Mickiewicza w Krakowie wysokości 9 kondygnacji (1934),
- gmach Marynarki Wojennej w Warszawie przy ul. Wawelskiej wysokości 5 kondygnacji (1934),
- budynek mieszkalny Funduszu Kwaterunku Wojskowego (Dom Bez Kantów) przy Krakowskim Przedmieściu w Warszawie wysokości 8 kondygnacji (1934-1935),
- Powszechny Zakład Ubezpieczeń Wzajemnych w Łodzi (1935),
- Hala Targowa w Katowicach (długości 126 m) przy ul. Piotra Skargi (1935),
- budynek Komunalnej Kasy Oszczędności przy ul. Wolności w Chorzowie wysokości 10 kondygnacji (1935-37),
- Szpital Okręgowy im. marszałka Józefa Piłsudskiego w Warszawie (1939).
patryzant zwrócił uwagę na Najstarszy w Europie żelazny most wiszący w Ozimku na Opolszczyźnie .
Do budowy mostu zużyto 57 ton odlewów żeliwnych i 14 ton stali. Wymiary mostu wynoszą 31,5 m długości i 6,6 m szerokości. Jego nośność wyliczona była na 3 tony, ale jak się okazało dużo później, wytrzymał pięciokrotnie większe obciążenia. Całość kosztowała 4.200 talarów. Był to pierwszy tego rodzaju most wiszący w Europie.
Arcydzieło śląskich architektów i odlewników z Gliwic i Ozimka jest dziś zabytkiem klasy zerowej, a na początku XIX wieku było rewelacją światową.
W styczniu 1945 roku radziecki czołg próbował przejechać przez most, uszkadzając poważnie zakotwiczenie jednego z przyczółków. Po wojnie most został wyjęty z ruchu kołowego i obecnie jest używany jako wewnętrzny most na terenie huty.

W związku z końcem postkomunistów,a poszerzeniem pojęcia lewica oraz uznaniem Gierka za patriotę - odkurzam znaczek sprzed 35 lat "Za nic bym nie chciał , aby uważano mnie za człowieka poważnego , bo w obecności tzw. poważnych ludzi dzieci bawia się bez wigoru i radości , kobiety przestają być zalotne , wojskowi nie chcą opowiadac pieprznych anegdot , maski zdejmuja lub nadziewają w ich obecności tylko ludzie smutni. A na dodatek - durnie są zawsze poważni.
Jeden z tych poważnych wygłosił najgłupsze zdanie w salonie na mój temat "dyskomfort części dyskutantów wynikający z tej wprost niemożliwej już do banalizowania, relatywizowania czy tym bardziej ignorowania kompromitacji PO, wzrósł niepomiernie i manifestuje się w sposób różnoraki. Jedni fundują nam różnego rodzaju divertissement w postaci zagadek...."
Nowości od blogera
Inne tematy w dziale Rozmaitości