J.a-kobieta J.a-kobieta
220
BLOG

Każdemu jest miło, gdy dostaje prezent

J.a-kobieta J.a-kobieta Obyczaje Obserwuj temat Obserwuj notkę 15

Nie wiem, z czego to wynika, że są ludzie, którzy wcielają w życie różne pomysły, jak np. zbiórka pieniędzy na prezent dla kogoś, kto w związku z pełnioną funkcją i tak dostaje wynagrodzenie, więc nie robi tego, co robi charytatywnie.

Pamiętam ten zwyczaj ze szkoły, też co jakiś czas składaliśmy się, a to na urodziny, imieniny, czy zakończenie roku dla nauczycielki. Kiedyś, przed laty byłam na kursie organizowanym przez Urząd Pracy i ten zwyczaj też wcielono w życie, za sprawą kilku osób. Ja odmówiłam, bo nie jestem zwolenniczką takich akcji. Za co dziękować komuś, kto wykonuje swoją pracę, nie rozumiem? Tym bardziej, że część osób psioczyła, że musi dać pieniądze, jakby to było obowiązkowe. Ja natomiast powiedziałam, że się nie składam i nie musiałam pokątnie pokazywać niezadowolenia.  Wiem, każdemu jest miło, gdy dostaje prezent, a ponadto dawanie jest lepsze od brania, bo to uszlachetnia, choć chętnie bym z tym polemizowała. 

Możliwe, że dawanie dobrych uczuć, przykładów, pomocnej dłoni ma taki wymiar, jednak składanie się na prezent, to już "wyższa" filozofia. Nawet bym o tym nie pisała, gdyby nie sytuacja, która znów się powtarza, tym razem w pracy. Jest składka dla koordynatorki naszego projektu na bożonarodzeniowy prezent. Pięć złotych, to nie majątek, jednak jestem wierna swoim przekonaniom i nie zamierzam dokładać się i nie uważam, że robię coś niestosownego. Umiem powiedzieć nie, gdy czuję, że  to, o co ktoś mnie prosi, będzie kłóciło się z moim Ja, nie będę musiała bić się z myślami i szeptać innym do ucha, że mi  dana sytuacja nie odpowiada. Trzeba postępować tak, by być w zgodzie z sobą, nawet wtedy, gdy jest się mniejszością.

A już uzależniać danie 5 złotych od tego jak się będzie postrzeganym przez obdarowanego, to gruba przesada, choć takie glosy już słyszałam. Niektórzy dbają o swój "wizerunek" mimo, że jest sprzeczny z faktycznym, czyli jedno mówią, a drugie robią. 

Uważam, że najlepszym prezentem jest dobre słowo i uśmiech i czasem dobrze mieć puste ręce, a pełne serce.

image

J.a-kobieta
O mnie J.a-kobieta

Dla mnie życie jest czymś najlepszym, co mogło mi się przytrafić kiedykolwiek 

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Rozmaitości