BICO BICO
18
BLOG

POWSTANIE

BICO BICO Polityka Obserwuj notkę 1

Tadeusz Gajcy

Przed odejściem

Porasta jesienną mgłą

mój kraj i włosem siwym,

Lecz zanim pożegnam go

dłonią z męczeńskiej gliny,

lecz nim się zgodzę z koroną

cierniowych lip i wezmę

w bok mój i serce bezbronne

ciemność jak ostre narzędzie,

niech błyskawicy lament

znów mnie na wieczność wywoła,

bym uniósł sam siebie jak palmę

i płomień poczuł u czoła.


Po kościach zdeptanych idąc

porównam żywioł z żywiołem,

gwiazdę zawistną nazwę,

co nad mą głową czeka,

młodość przywrócę i miłość

snom niewinnego człowieka,

nad którym wół i osiołek

i anioł smutny się zwiesza.


Nogą ognistość przejdę 

jak ptak przez obłok przechodzi,

aby pod brzozą zwęgloną 

mrówkę pochować nieżywą - 

I dłonie rzucę do wody ,

aby nie mogły zapłonąć,

gdy przyjdzie spocząć pod krzyżem.

Źródło: Almanach Powstańczy

BICO
O mnie BICO

Interesuję sie działalnością polskiego wymiaru sprawiedliwości, szczególnie władzą sądowniczą, a także orzecznictwem Europejskiego Trybunału Praw Człowieka w Strasburgu.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka