BICO BICO
18
BLOG

POWSTANIE

BICO BICO Polityka Obserwuj notkę 0

Podczas narady sztabowej w obecności Komendanta Głównego AK gen. Tadeusza Komorowskiego "Bora", komendanta Okręgu Warszawskiego AK, płk. Antoniego Chruściela "Montera" oraz Delegata Rządu Jana Stanisława Jankowskiego, około godz. 17.45 gen. "Bór" wydaje rozkaz rozpoczęcia akcji zbrojnej następnego dnia o godz. 17.00.

Pomyłka

Znalazłem dom i mieszkanie. Pukam. Otwiera mi jakaś kobieta w średnim wieku. Wymieniam hasło. Niewiasta robi zdziwioną minę, zaprasza mnie do środka i pyta się, czego sobie życzę. Sytuacja bardzo głupia. Tłumaczę się jak mogę, wreszcie słyszę: 

- Ja to z konspiracją nie mam nic wspólnego, ale jak pan chce wiedzieć, gdzie chodzą wszyscy młodzi ludzie z paczkami, to idź pan przez podwórko, w sieni na lewo.

Z dziennika Zbigniewa Czajkowskiego

Ewakuacja

Ewakuacja niemiecka z Warszawy traw pod znakiem wywiezienia wszystkiego, co się da. Trwa więc "totalny" rabunek wszelkich zapasów, wyposażenia instytucji, nawet mebli. Złodzieje dopełniają swego pięcioletniego dzieła. Równocześnie niszczy się to czego zagrabić nie można. pali papierosy, demontuje maszyny.

"Biuletyn Informacyjny"

Źródło: Almanach Powstańczy 1944.


BICO
O mnie BICO

Interesuję sie działalnością polskiego wymiaru sprawiedliwości, szczególnie władzą sądowniczą, a także orzecznictwem Europejskiego Trybunału Praw Człowieka w Strasburgu.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka